پایان عملیات احداث شبکه برق 2 مداره مرکز انتقال نفت پایطاق

پروژه احداث 17 کیلومتر شبکه برق 2 مداره 20kv کیلوولت مرکز انتقال نفت پایطاق با موفقیت به پایان رسید.

کیوان غلامی، رئیس تعمیرات برق شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه غرب با بیان این مطلب به خبرنگار شانا گفت: این پروژه با هدف انتقال پایدار و مطمئن برق به این مرکز انتقال نفت و فراهم کردن مقدمات اجرایی پروژه جایگزینی الکتروپمپ به جای توربوپمپ انجام شد.

وی افزود: پیگیری‎های اجرای این پروژه از سال‎های پیش آغاز شده بود که به دلیل وجود برخی مسائل و مشکلات، عملیات اجرایی آن با تاخیر به مرحله اجرا رسید.

رئیس تعمیرات برق شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه غرب ادامه داد: پس از موافقت شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه و در اختیار گذاشتن پست برق 63/20kv، عملیات احداث شبکه در دستور کار قرار گرفت.

وی اعلام کرد: تحصیل اراضی محدوده احداث شبکه برق، از جمله موانعی بود که به دلیل قرار گرفتن در اراضی کشاورزی، زمان زیادی را به خود اختصاص داد؛ اما هم اکنون شبکه برق آن احداث شده و کابل اندازی پروژه نیز برای اتصال شبکه به کلیدهایی که در داخل پست برق قرار گرفته اند، انجام شده است.

به گفته غلامی، اجرای این پروژه با توجه به انجام حفاری‌ها و وجود شاکیانی از جمله شرکت‌های آب، برق، گاز و مخابرات و تقاطع با شبکه آنها، با رعایت کامل استانداردهای ایمنی به پایان رسید.

وی افزود: برقی کردن این مرکز انتقال نفت از ضروریاتی است که با اجرایی شدن آن، بهره برداری و انتقال پایدار مواد نفتی با اطمینان، سرعت و راندمان بالاتری صورت خواهد گرفت.  

به گزارش شانا، منطقه غرب یکی از مناطق یازده‌گانه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران است که وظیفه انتقال نفت‌خام و فرآورده را در مسیرهایی به طول 21، 127، 171،236 کیلومتر در ناحیه جغرافیایی غرب کشور برعهده دارد.

مرکز این منطقه در شهر کرمانشاه و در جوار پالایشگاه کرمانشاه قرار دارد. مراکز انتقال نفت این منطقه شامل نفت شهر، پایطاق، کرمانشاه و برداسپی و تاسیسات تابعه آن کرمانشاه و سنندج است.

کد خبر 271300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =