قیمت نفت آمریکا به بالاترین سطح در 15 ماه گذشته رسید

در پی کاهش سطح ذخیره سازی‎های نفت خام آمریکا، قیمت نفت خام شاخص دابلیو تی آی آمریکا در پایان معاملات دیروز (چهارشنبه ٢٩ مهر) بالاترین سطح در 15 ماه گذشته را تجربه کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، گزارش وزارت انرژی آمریکا مبنی بر کاهش قابل توجه سطح ذخیره سازی نفت برای ششمین هفته پیاپی، قیمت نفت را در پایان معاملات دیروز بازارهای جهانی نفت خام با بیش از 2 درصد افزایش به بالاترین رقم از ١٤ ژوئیه امسال رساند.
 
اداره اطلاعات انرژی آمریکا (یی آی ای) اعلام کرد: سطح ذخیره سازی نفت این کشور در هفته منتهی به ١٤ اکتبر (٢٣مهر) پنج میلیون و 200 هزار بشکه کاهش یافت.
 
در پایان معاملات دیروز بازار بورس آی سی یی  لندن، قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال با ٩٩ سنت افزایش در سطح ٥٢ دلار و ٦٧ سنت تثبیت شد. 
 
قیمت نفت خام شاخص دبلیو تی آی آمریکا در پایان معاملات دیروز بازار بورس نیویورک (نایمکس) با یک دلار و ٣١ سنت افزایش به ٥١ دلار و ٦٠ سنت برای هر بشکه رسید.
 
بر اساس اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا، واردات نفت خام این کشور هفته گذشته با ٩١٢ هزار بشکه در روز کاهش به 6 میلیون و 470 هزار بشکه در روز رسید که کمترین سطح از نوامبر ٢٠١٥ به شمار می رود و این موضوع سبب افت شدید سطح ذخیره سازی‎های آمریکا شده است. 
کد خبر 271313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =