الگوی جدید قراردادهای نفتی با هدف انتقال فناوری و  جذب سرمایه تدوین شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با وزیر انرژی مکزیک گفت: الگوی جدید قراردادهای نفتی ایران با هدف انتقال فناوری، جذب سرمایه و گسترش فرصت‎های همکاری‎های منطقه ای و بین المللی تدوین شده است.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، علی ربیعی در دیدار با پدرو خواکین کولد ول، وزیر انرژی مکزیک آمادگی ایران را برای گسترش مناسبات با وزارت انرژی این کشور اعلام کرد.

 

وی با اشاره به رشد اقتصادی بیش از پنج درصدی ایران در سال 95 و پیش بینی مثبت سازمان‎های بین المللی نظیر بانک جهانی و صندوق بین المللی پول از شرایط حاکم بر وضع مناسب اقتصادی و تجاری کشور، به تشریح پیشرفت‎ها و برخی گشایش‎های حاصله در حوزه های نقت، گاز، پتروشیمی، و نیز انرژی‎های تجدید پذیر پرداخت و آمادگی صنعت ایران را برای توسعه مناسبات با وزارت انرژی مکزیک اعلام کرد.

 

ربیعی همچنین خواهان تبادل تجربه‎های میان دو کشور در بخش انرژی از طریق تبادل هیئت‎های کارشناسی شد.

 

وزیر انرژی مکزیک نیز در این دیدار با ارائه توضیحات تفضیلی درباره اصلاحات انرژی در این کشور، اظهار کرد: هدف اصلی اصلاحات، رهایی از انحصار دولت در بخش‎های نفت و گاز و فراهم کردن زمینه مشارکت طرف‎های خارجی در پروژه های مختلف حوزه انرژی اعم از نفت گاز، و انرژی‎های تجدید پذیر است.

 

وی افزود: به همین دلیل، مکزیک در پی برگزاری مناقصه‎های متعدد برای واگذاری اجرای پروژه های مربوط به شرکت‎های بزرگ نفت و گاز است.

 

وزیر انرژی مکزیک همچنین با استقبال از افزایش همکاری های دو کشور در بخش انرژی، از طریق تبادل هیئت‎های کارشناسی، ابراز امیدواری کرد در سال 2017 از ایران بازدید رسمی کند.

کد خبر 271319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =