بازنگری در سند راهبردی توسعه صادرات غیرنفتی الزامی است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران گفت: با توجه به تغییرات صورت گرفته در شرایط اقتصادی کشور، سند راهبردی ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور باید بازبینی شود

به گزارش شانا، غلامحسین شافعی امروز (پنجشنبه، ۲۹ مهرماه) در آیین روز ملی صادرات در سالن اجلاس سران اظهار کرد: در بازبینی این سند باید سیاست‎های اقتصاد مقاومتی، برنامه ششم توسعه و شرایط پسابرجام لحاظ شود.

 

وی گفت: سه اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون ایران آمادگی دارند در بازبینی این سند کمال همکاری را داشته باشند.

 

 ادغام بانک توسعه صادرات و صندوق ضمانت صادرات

 

شافعی در بخش دیگر سخنان خود پیشنهاد ادغام بانک توسعه صادرات و صندوق ضمانت صادرات را مطرح کرد و گفت: این ادغام می تواند در قالب اگزیم بانک فعالیت کند؛ ادغام این 2 دستگاه کمک بیشتری به بخش صادرات می کند. 

 

رئیس اتاق بازرگانی ایران، چند نرخی بودن و تثبیت تصنعی نرخ ارز را از مشکلات اقتصادی کشور دانست و گفت: بانک مرکزی اعلام کرده است که تا پایان سال ارز را تک نرخی خواهد کرد و بخش خصوصی منتظر عمل به این وعده است.

 

وی در ارتباط با تاکیدهای دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری در ارتباط با صادرات که در مراسم روز ملی صادرات مطرح شد، گفت: رئیس جمهوری صادقانه این نکات را مطرح می کند اما گویا برخی پنبه در گوش گذاشته اند و کمتر در صحنه عمل به آن توجه می کنند.

 

به گزارش ایرنا، در این مراسم به سه صادرکننده مدال افتخار اعطا شد و از پنج صادر کننده نیز به عنوان صادرکننده ممتاز قدردانی شد.

کد خبر 271325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =