ظرفیت‎های بسیاری برای همکاری اقتصادی تهران و ایروان وجود دارد

نخست وزیر ارمنستان در دیدار سفیر ایران در ایروان گفت: ایروان و تهران برای افزایش حجم مبادلات تجاری و سرمایه گذاری در زمینه‎های مختلف اقتصادی از جمله کشاورزی، مخابرات، گردشگری، بهداشت و دیگر زمینه ها ظرفیت بزرگی دارند.

به گزارش خبرگزاری آرمن پرس، کارن کاراپتیان در دیدار با سید کاظم سجادی با تأکید بر روابط دوستانه میان ایران و ارمنستان و ضرورت گسترش همکاری های دوجانبه، برنامه های جاری از جمله خط سوم انتقال برق با ظرفیت 400 کیلوولت، ایستگاه برق نوراوان، احداث شبکه توزیع گاز در مناطق همجوار مرزی ایران و پروژه تهاتر گاز ایران با برق ارمنستان را حائز اهمیت دانست. 

وی همچنین همکاری چهارجانبه منطقه ای میان ارمنستان، ایران، گرجستان و روسیه را مهم خواند. 

کاراپتیان در ادامه ضمن اشاره به برنامه احداث جاده شمال- جنوب نیز گفت: در صورت علاقه‎مندی، شرکت‎های ایرانی نیز می توانند در برنامه یادشده مشارکت کنند. 

سفیر ایران در ارمنستان نیز در این دیدار برای گسترش روابط اقتصادی با ایروان، درباره اجرای برنامه های دوجانبه سودمند اعلام آمادگی کرد. 

سفیر ایران افزایش مبادلات تجاری میان دو کشور را مهم دانست و گفت: حضور بیش از 100 شرکت ارمنی در نمایشگاهی که به تازگی در تهران برگزار شد و همچنین ایجاد منطقه اقتصادی آزاد در شهر مغری در این زمینه کمک خواهد کرد.

 

کد خبر 271328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =