ایران روزانه ۶۵ هزار بشکه نفت از میدان آذر برداشت می کند

مدیرعامل شرکت متن با اشاره به افزایش تولید پلکانی در میدان آذر گفت: تا پایان آذرماه سال ۹۷٬ ایران روزانه ۶۵ هزار بشکه نفت از این میدان برداشت می کند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت متن، سید نورالدین شهنازی زاده در بازدید از میدان نفتی آذر اظهارکرد: افزایش تولید در میدان آذر ۲ مرحله خواهد داشت که در طرح زودهنگام تولید، تا پایان امسال، ظرفیت برداشت از این میدان به ۱۵ هزار بشکه در روز می رسد.

وی ادامه داد:‌ در مرحله دوم یعنی تا اردیبهشت ماه سال آینده (۹۶)، برداشت از این میدان مشترک به ۳۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت متن گفت: به این ترتیب تا پایان سال ۹۷ ظرفیت برداشت از میدان آذر به ۶۵ هزار بشکه در روز می رسد. 

میدان نفتی آذر یکی از پرچالش ترین میدان های ایران از نظر حفاری است و عمق بالای مخزن هیدروکربوری و نیاز به حفاری در سازندهای مختلف نفتی٬ عملیات حفاری را در آن بسیار پیچیده کرده است.

متخصصان ایرانی برای نخستین بار قادر شده اند در این میدان مشترک از شکافت اسیدی که یکی از روش‎های متداول و موثر در افزایش تولید در میدان‎های نفت و گاز به شمار می رود، بهره گیرند.

میدان آذر یکی از میدان های مشترک با عراق است که ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون بشکه نفت درجا دارد. این میدان در بلوک اناران در دماغه کوه‎های زاگرس و در امتداد مرز ایران و عراق (در جنوب غربی ایلام) میان ۲ شهر مهران و دهلران واقع شده است. 

کد خبر 271336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =