امیدوارم قراردادهای جدید نفتی هرچه سریع تر اجرایی شود

مدیر اجرای پروژه‎های کلان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران معتقد است اجرای الگوی جدید قراردادهای نفتی این امکان را به شرکت‎های پیمانکاری می دهد تا از ظرفیت خالی خود برای توسعه صنعت نفت استفاده کنند.

مسعود گل شناس، مدیر اجرای پروژه های کلان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ( ایدرو) در گفت‎وگو با خبرنگار شانا با اشاره به توانمندی سازندگان ایرانی در ساخت سکوها، گفت: امیدوارم هرچه سریع تر فراز و نشیب‎های الگوی جدید قراردادهای جدید نفتی طی شود و با اجرا شدن آن از ظرفیت خالی سازندگان ایرانی بهره ببریم.

مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) سه شنبه (۲۷ مهرماه) دومین سکوی اقماری فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی (17B) را از یارد این شرکت در بندرعباس بارگیری کرد. تیرماه امسال هم سکوی اقماری 18B از این یارد بارگیری و هم اکنون در موقعیت خود (خلیج فارس)‌ نصب شده و به زودی به بهره برداری می رسد. 

گل شناس با بیان این که پس از بهره برداری از سکوی 17B شرکت ایزوایکو دیگر پروژه ای برای اجرا در صنعت نفت ندارد، ابراز امیدواری کرد تا هرچه سریع تر پروژه های جدیدی در صنعت نفت اجرایی شوند.

وی افزود: با امضای مدل جدید قراردادهای نفتی شرکت های پیمانکاری می توانند از باقیمانده ظرفیت‎های خود استفاده کنند.

مدیر اجرای پروژه های کلان ایدرو ادامه داد: با این که با تکمیل پروژه های پارس جنوبی ظرفیت تولید ایران در میدان گازی پارس جنوبی افزایش می یابد و این امر یک موفقیت برای کشورمان است اما اگر پروژه جدیدی برای پیمانکاران و سازندگان تعریف نشود قطعا به مشکل بر می خوریم. 

گل شناس گفت: براین اساس امیدوارم در جریان توسعه صنعت نفت و امضای الگوی جدید قراردادهای نفتی بتوانیم از ظرفیت خالی شرکت ها و سازندگان برای توسعه صنعت نفت بهره ببریم.

وی با اشاره به این که هم اکنون بسیاری از شرکت ها از جمله مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران در ساخت سکو توانمند شده اند، افزود: شرکت ایزوایکو توان ساخت صد در صدی ساخت سکوها را دارد و در ساخت سکوی 17B پارس جنوبی ۷۵ درصد ارزش کالاهای ساخته شده ایرانی هستند.

مدیر اجرای پروژه های کلان ایدرو ادامه داد: تنها در بخش هایی به واردات تجهیزات و کالاها اقدام کردیم که امکان ساخت آن ها در داخل وجود نداشت. 

کد خبر 271339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =