ساخت ۱۴هزار کالای نفتی بومی می شود

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از برنامه ریزی‎ها برای بومی سازی ساخت ۱۴ هزار کالای نفتی و اعمال ممنوعیت واردات این تجهیزات خبرداد.

به گزارش شانا، بیژن عالی پور با اشاره به برنامه بومی سازی 14 هزار کالا و تجهیزات نفتی، جزئیات برگزاری هشتمین نمایشگاه نفت خوزستان را تشریح کرد و گفت: واردات کالاهای نفتی که امکان ساخت آنها در داخل وجود دارد، ممنوع است.

وی با اشاره به مهمترین برنامه های اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و بومی سازی کالا و تجهیزات مورد مصرف در مناطق نفت‌خیز جنوب به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت خام کشور، افزود: هم اکنون ٧٠ درصد کالا، تجهیزات و نیازهای صنعتی طرح‌های نفتی مناطق نفت‌خیز جنوب بومی‌سازی شده است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اعلام این که هم اکنون بیش از هفت هزار قلم کالا در این شرکت بومی‌سازی شده و حدود هفت هزار قلم کالا هم در حال ساخت است، تصریح کرد: پارسال بیش از حد انتظار موفق به تامین کالاهای مورد نیاز شدیم، به گونه ای که در بخش تجهیزات حفاری و تاسیسات سطح الارضی و مواد شیمیایی بومی سازی حدود ٨٠ درصد و در مجموع بیش از ٧٠ درصد تجهیزات و نیازهای صنعتی بومی سازی شده است.

عالی پور با بیان این که در برنامه بومی سازی طراحی و ساخت کالا و تجهیزات صنعت نفت، هشتمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت با راهبری مناطق نفت‌خیز جنوب و حمایت وزارت نفت از 17 تا 20 آبان ماه در اهواز برگزار می‌شود، اظهارکرد: پیش بینی می‌شود افزون بر 250 شرکت برگزیده و سازنده برتر و صاحب نام  ایرانی در نمایشگاه نفت خوزستان حضور یابند.

وی با یادآوری این که نمایشگاه نفت خوزستان با رویکرد توسعه منابع داخلی و در راستای تسهیل دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی و با محوریت طراحی و تولید تجهیزات راهبردی صنعت نفت برگزار می‌شود، تاکید کرد: وجه تمایز آن با سایر نمایشگاه های مشابه، تخصصی بودن آن و اولویت دادن به سازندگان برتر ایرانی است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب افزود: در این دوره از نمایشگاه موضوع ساخت فهرست کالاهای ده‌گانه تعیین شده توسط وزیر نفت بوده و نیازهای اساسی صنعت در بخش بالادستی در قالب سمینارهای جانبی و میزگردهای تخصصی پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به این که رونمایی از قطعات و تجهیزات ساخت داخل، امضای قراردادهای ساخت کالای صنعت نفت و برگزاری نشست‌های تخصصی راهکارهای عملی حمایت از ساخت داخل از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در نمایشگاه نفت خوزستان است، تاکید کرد: در نخستین روز این رویداد سه کالای راهبردی جدید که با سفارش و حمایت مناطق نفت‌خیز جنوب ساخته شده اند رونمایی خواهد شد که کارشناسان شرکت‌های دانش بنیان مراحل طراحی و ساخت این تجهیزات را انجام داده اند.

عالی پور با اشاره به انتخاب مناطق نفت خیز جنوب به عنوان شرکت معین چهار گروه کالایی وزارت نفت، گفت: در راستای اجرای ابلاغیه وزیر نفت به منظور ساخت داخل 10 گروه کالایی و تجهیزات اولویت دار صنعت نفت و حمایت تولید کنندگان داخلی، مناطق نفت خیز جنوب به عنوان شرکت معین، عهده دار مسئولیت، تجمیع، ارئه نیازها و بررسی‌های کارشناسی و ارائه مستندات فنی و ارزیابی سازندگان در سطح وزارت نفت در چهار گروه کالایی شامل مته های حفاری، تجهیزات سر چاهی، پمپ‌های درون چاهی میله مکشی و توربین شد.

کد خبر 271345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =