«هالدور تاپسو» آماده سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران است

شرکت «هالدور تاپسو» دانمارک به منظور همکاری و مشارکت در صنایع پتروشیمی ایران با محور تامین کاتالیست، دانش فنی و سرمایه گذاری در دوران پسابرجام اعلام آمادگی کرد.

به گزارش شانا، انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی اعلام کرد: دور جدید مذاکرات مسئولان صنایع پتروشیمی ایران و شرکت «هالدور تاپسو» دانمارک به منظور سرمایه گذاری، انتقال دانش و فنآوری و تامین دانش فنی طرح‌های جدید پتروشیمی ایران در دوران پسابرجام انجام شد.

در حاشیه برگزاری نمایشگاه صنعت لاستیک و پلاستیک «K» دوسلدروف آلمان با حضور مرضیه شاهدایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و احمد مهدوی، دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با مدیران ارشد شرکت هالدور تاپسو دانمارک گفتگوهایی شده است.

در این گفتگوها، شرکت دانمارکی به منظور همکاری و مشارکت با طرحهای جدید تولید اوره، آمونیاک و متانول صنعت پتروشیمی ایران اعلام آمادگی کرده است

از سوی دیگر علاوه بر شرکت تاپسو، مذاکراتی با چند شرکت اروپایی همچون «تیسن کروپ» آلمان هم به منظور مشارکت و سرمایه گذاری در صنایع پتروشیمی ایران انجام گرفته به طوریکه این شرکت آلمانی هم خواستار مشارکت و همکاری در طرحهای PVC صنعت پتروشیمی ایران شده است.

تا پیش از اعمال تحریمها، شرکت هالدور تاپسوی دانمارک یکی از شرکت های فعال در صنایع پتروشیمی ایران بود به طوریکه این شرکت دانمارکی قرارداد احداث واحد متانول مرجان در فازدوم عسلویه را به ارزش تقریبی 500 میلیون یورو امضا کرده بود.

افزون بر این یورگن نرگارد گل، معاون رئیس شرکت دانمارکی هالدور تاپسو همزمان با لغو تحریمهای پیش روی سرمایه گذاری در صنایع پتروشیمی ایران، خواستار توسعه همکاریها با صنعت پتروشیمی در حوزه پژوهش، فنآوری و تامین کاتالیست شده بود

انتقال تکنولوژی برای تولید محصولات جدید پتروشیمی، ساخت کارخانه کاتالیست، همکاری مشترک در احداث واحدهای متانول با فن آوری جدید در پتروشیمی مرجان و متانول ونیران (ایران- ونزوئلا)، ساخت واحد اوره و آمونیاک پتروشیمی هنگام از جمله محورهای کاری جدیدی صنعت پتروشیمی ایران و هالدور تاپسودانمارک در دوران پسا برجام به شمار میرود.

کد خبر 271350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =