رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه نظام بانکی هیچ محدودیتی در تامین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط ندارد، گفت: در پایان امسال هیچ واحد تولیدی وجود نخواهد داشت که بر اثر عدم تامین سرمایه در گردش نتواند به تولید و فعالیت خود ادامه دهد.

به گزارش  گروه تلکس شانا به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، ولی‌الله سیف در جلسه هماهنگی برای سفر کاروان تدبیر و امید به استان مرکزی گفت: اهتمام نظام بانکی برای تقویت بنیه اقتصادی استان‌ها و از جمله استان مرکزی است چرا که اختصاص بهینه منابع نظام بانکی به رشد و توسعه در استان‌های کشور منجر می‌شود و اشتغالزایی را به همراه دارد.

سیف در این جلسه در پاسخ به این ابهام که چرا منابع و مصارف بانک‌ها در استان‌ها همخوانی ندارد، گفت: برخی از طرح‌های استانی از طریق شعب مرکزی بانک‌ها در تهران تامین مالی می‌شود و این موضوع در آمار استان‌ها قید نمی‌شود. بنابراین این ابهام به وجود می‌آید که منابع و مصارف بانک‌ها در استان همخوانی ندارد. بانک‌های کشور باید این موضوع را مدنظر قرار دهند تا بتوانیم نمایی کامل از منابع و مصارف بانکی در استان‌ها ارائه دهیم.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به تامین مالی بیش از 9230 میلیارد تومانی برای 12 هزار و 361 بنگاه کوچک و متوسط در سراسر کشور تا امروز، افزود: در استان مرکزی نیز از ابتدای سال تاکنون 271 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار 357 بنگاه کوچک و متوسط قرار گرفته است.

مدیرعامل صندوق توسعه ملی نیز در این جلسه بر لزوم تامین سرمایه در گردش ارزی برای ساخت ماشین آلات داخل کشور تاکید کرد و گفت: این صندوق، ارز مورد نیاز ماشین سازی‌های داخل کشور برای ساخت تجهیزات را در اولویت خود قرار داده و از طرح‌هایی که به اشتغالزایی و ارزآوری برای کشور منجر می‌شود، حمایت می‌کند.

کد خبر 271367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =