توزیع بیش از 25 میلیون لیتر نفت سفید در مناطق روستایی کردستان

تامین سوخت زمستانی روستاهای استان کردستان از تیرماه امسال آغاز شده و تاکنون بیش از 25 میلیون لیتر نفت سفید به مناطق روستایی ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار شانا، فریدون یاسمی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان، در جلسه  نشست رؤسای نواحی 9 گانه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان که با «هدف ذخیره سازی و سوخت رسانی مطلوب در فصل سرما  و بررسی مشکلات موجود در نواحی» برگزار شد، گفت: تامین سوخت روستاهای سخت گذر از تیرماه آغاز شده است.

وی با اشاره به این که سوخت رسانی باید در آرامش  و با کنترل دقیق صورت گیرد، افزود: توجه جدی به موضوع سوخت رسانی با عنایت به فرا رسیدن فصل سرما، نظارت بر عملکرد و پیگیری فعالیت نفتکش های منطقه ، نظارت کافی بر عملکرد فروشندگان روستایی، جایگاه‎های عرضه و گاز طبیعی فشرده (CNG) و پیمانکاران حمل و نقل باید مورد توجه قرار گیرد.

یاسمی ادامه داد: اجرای طرح بازنگری و امحاء کالابرگ نفت سفید در سطح نواحی استان به حذف بیش از 13 هزار کالابرگ و صرفه جویی 26 میلیون لیتری نفت سفید انجامید.

وی با بیان این که 455 باب فروشندگی تعاون روستایی و 42 باب فروشندگی محور در منطقه کردستان فعال است، اعلام کرد: هم اکنون 45 هزار خانوار نفت سفید سوز در استان کردستان وجود دارد.

صادرات  8 میلیون لیتر نفت گاز به عراق

یاسمی اعلام کرد: فعال کردن گشت‎های مشترک با سازمان‎های متولی، کنترل و جلوگیری از عرضه خارج از شبکه فرآورده های نفتی (بخش کشاورزی، حمل و نقل ، صنعتی و..)، نظارت و بازرسی جایگاه‎های استان برای آمادگی مراسم اربعین سرور و سالار شهیدان، تعامل و همکاری بیش از پیش روسای نواحی با فرمانداران، نمایندگان مجلس و ائمه جمعه و جماعات استان را به منظور ارائه خدمات مطلوب به شهروندان خواستار شد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان، با اشاره به صادرات فرآورده های نفتی به اقلیم کردستان گفت: هم زمان با سال اقتصاد مقاومتی از ابتدای تیرماه تا کنون بیش از هشت میلیون لیتر نفت گاز به کشور عراق صادر شده است.

به گزارش شانا، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان از سال ۱۳۳۰ تاسیس و به صورت کارگزاری آغاز به کار کرد و از سال ۱۳۵۵ به عنوان شعبه از ناحیه کرمانشاه مستقل شد و از  سال۱۳۷۰ به عنوان منطقه و با ۹ ناحیه شروع به فعالیت کرد.

این منطقه دارای سه واحد تاسیسات انبار نفت با ظرفیت ذخیره سازی۹۶ میلیون لیتر، ۶۶ باب جایگاه عرضه فرآورده های نفتی،۵۲ باب جایگاه CNG با ۳۲۶ نازل فعال سوخت‎گیری ، ۴۲۳ باب فروشندگی و ۱۰ واحد تاسیسات گاز مایع با مجموع ۶۳۷ تن ظرفیت ذخیره سازی،  ۲۲۶ دستگاه نفتکش (۱۳۲دستگاه تریلر، ۵۱ دستگاه 10 چرخ ، ۴۳ دستگاه شش چرخ) است.

مبادی تامین سوخت این منطقه استان های همدان، کرمانشاه، اراک، میاندوآب، تبریز و تهران و خط لوله کرمانشاه – سنندج است.

کد خبر 271370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =