وزیر نفت با وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی گفت‌وگو کرد

وزیر نفت صبح امروز (شنبه، یکم مهرماه) برای گسترش همکاری‌های اقتصادی، با وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی دیدار و مذاکره کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه صبح امروز (شنبه، یکم مهرماه) در دیدار با مصطفی محمد که ریاست کمیسیون مشترک اقتصادی مالزی و ایران را نیز برعهده دارد، گفت: سفر جنابعالی در فاصله کمی از سفر رئیس جمهوری ایران به مالزی پیام مثبتی دارد.

حسن روحانی، رئیس جمهوری در سفر به منطقه آسیای جنوب شرقی 16 مهرماه به کوالالامپور سفر کرد و بر اهمیت تقویت روابط با کشورهای جنوب شرق آسیا تاکید کرد.

رئیس جمهوری اظهار کرده بود: ایران همواره بر تقویت  سطح روابط با مردم و دولت مالزی تاکید داشته است.

زنگنه با بیان این که ایران و مالزی می توانند همکاری‌های بسیار مهمی برای تقویت روابط اقتصادی داشته باشند، یادآور شد: سابقه همکاری ایران و مالزی در بخش نفت و گاز طولانی مدت است.

وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی را در این سفر سه روزه مقام‌های بیش از 15 شرکت تجاری این کشور در زمینه‎های انرژی، فناوری اطلاعات، تجهیزات و ... همراهی می کنند.

مصطفی محمد هفته گذشته در دیدار با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در کوالالامپور، تاکید کرده بود: ایران جایگاه و ظرفیت بسیار بالایی در بخش‌های مختلف اقتصادی، بازرگانی و گردشگری دارد و با توافق برجام موقعیت همکاری‌ها دوجانبه وارد مرحله تازه‎ای شده است.

کد خبر 271381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =