ایتالیا و آلمان در حمل و نقل ریلی ایران سرمایه گذاری می‌کنند

مدیرعامل راه آهن ایران گفت: ایتالیا و آلمان آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در حمل و نقل ریلی ایران اعلام کرده‌اند، مذاکرات با نمایندگان این 2 کشور بسیار جدی، اما بیشتر برای جذب فاینانس با تعهد بازپرداخت است.

به گزارش شانا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محسن پورسیدآقایی، مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از مذاکره با شرکت‌های حمل و نقل و چند شرکت خارجی به منظور تاسیس شرکت مشترک بار به شرط داشتن واگن و لوکوموتیو خبر داد و گفت: سرمایه گذاری خارجی به دلیل اهمیت ارتقا سطح فعالیت در این بخش، به شکل طبیعی در اولویت قرار دارد و تاکنون 2 مورد از سرمایه گذاری‌های خارجی به ثمر رسیده است.

وی افزود: پیشتر تلاش‌های دولت به دلیل تحریم‌ها برای جذب سرمایه خارجی امکان‌پذیر نبود، اما پس از برجام فضای سرمایه گذاری خارجی در کشور باز شد و روند سرمایه گذاری در راه آهن آغاز و پروژه هایی به منظور تشویق سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در ایران تعریف شد.

پورسیدآقایی ضمن اعلام آمادگی ایتالیا و آلمان برای سرمایه گذاری در حمل و نقل ریلی ایران، تصریح کرد: مذاکرات با نمایندگان این 2 کشور بسیار جدی، اما بیشتر برای جذب فاینانس با تعهد بازپرداخت است.

مدیرعامل راه آهن عنوان کرد: نخستین سرمایه گذاری خارجی در قالب FDI (سرمایه گذاری مستقیم خارجی) با کشورهای اروپایی از طریق شرکت سرمایه گذار سوئیسی در بندر خشک آپرین صورت گرفت، ضمن این که ترغیب کشورهای آسیای میانه برای سرمایه گذاری در ایران در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: بر اساس برنامه پیشنهادی ششم توسعه، سه بند از طرف دولت در بخش حمل و نقل ریلی ارائه شده و طبیعی است که برنامه ششم به عنوان سند مهم حمل و نقل باید از این سیاست‌های کلی تبعیت کند.

کد خبر 271416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =