استفاده از تجارب مدیران بازنشسته صنعت نفت ضروری است

معاون وزیر نفت در آئین تودیع مدیرکل سامانه کالا و حمایت از ساخت داخل وزارت نفت عنوان کرد: استفاده از تجارب مدیران بازنشسته صنعت نفت ضروری است.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدرضا مقدم، معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت امروز (شنبه، اول آبان ماه) در آئین تودیع فریبرز گردانی نژاد، مدیر کل سامانه کالا و حمایت از ساخت داخل وزارت نفت (که به افتخار بازنشستگی نائل شده است)، افزود: متاسفانه در فرهنگ ایران، بازنشستگی مفهوم خوبی ندارد، حال آن‎که در کشورهای توسعه یافته دنیا سازوکارهایی دیده شده است تا از تجربه‎های بازنشستگان به نحو مطلوب و بهینه استفاده شود.

وی نقش گردانی نژاد را در حمایت از ساخت داخل و راه اندازی سامانه تامین الکترونیکی کالای صنعت نفت بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و با اشاره ه به این که سه تن از دیگر مدیران ارشد معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت هم در شرف بازنشستگی قرار دارند، افزود: جبران خلا حضور این مدیران، کار آسانی نیست.

ایجاد اندیشکده نفت برای بهره مندی از تجارب بازنشستگان

پرویز نوری، مدیرکل ارزشیابی و نظارت بر استانداردها و ضوابط مهندسی وزارت نفت نیز در این مراسم اعلام کرد: بررسی سازوکارهای مورد استفاده در کشورهای پیشرفته دنیا نشان می دهد استفاده از تجربه‎های و اندوخته‎های بازنشستگان، به حدی برای این کشورها مهم است که به طور نمونه کشور آلمان در قالب مدلی با عنوان مدل مدیریت تجربه (Experience Management Model) از مشاوره مدیران خود بهره مند می شود.

وی یادآور شد: در ایران به استفاده از چنین مدلی نیازمندیم و حتی اگر در طول هفته به میزان 2 ساعت از تجارب مدیران بازنشسته استفاده شود، بسیاری از فرایندهای کاری تسریع می شود.

کشور به مدیران پاسخگو نیاز دارد

در ادامه این مراسم، رضا پدیدار، رئیس هیئت داوری انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت به عنوان نماینده بخش خصوصی از گردانی نژاد به نیکی یاد کرد و گفت: پاسخگو بودن، ویژگی اصلی ایشان است.

وی گفت: افراد پاسخگو از ذخایر و ثروت‎های کشور هستند و مملکت ما برای رشد، توسعه و عبور از مشکلات و تنگناها به مدیران پاسخگو نیاز دارد.

احمد تولایی، مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی نفت ایران و محمدرضا شادمانی، رئیس تبیین ضوابط اختصاصی قراردادهای تامین و ساخت داخل وزارت نفت، از دیگر افرادی بودند که در این مراسم در سخنانی کوتاه، از 37 سال تلاش فریبرز گردانی نژاد در وزارت نفت قدردانی کردند.

تجدید معماری نظام لجستیک صنعت نفت

گردانی نژاد در این مراسم به سابقه فعالیت خود در هر چهار شرکت اصلی وزارت نفت اشاره کرد و با ذکر اسامی مدیران و مجربانی که طی سال‎های خدمت خود در وزارت نفت از همکاری با آنان درس گرفته است، از آنان و به ویژه محمدرضا مقدم، معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت قدردانی به‎عمل آورد. 

وی گفت: نهضت تجدید معماری نظام لجستیک صنعت نفت ایجاد شده است و صنعت نفت با وجود گذراندن سال‎های سخت تحریم، هم اکنون در حال رسیدن به مرحله بلوغ و شکوفایی است.

به گزارش شانا، گردانی نژاد در حالی به افتخار بازنشستگی نائل شده است که پیگیری و به سرانجام رساندن طرح سامانه تامین الکترونیکی کالای صنعت نفت را می توان یکی از مهمترین خدمات وی به این صنعت قلمداد کرد.

وی پیش از انتصاب به عنوان مدیرکل سامانه کالا و حمایت از ساخت داخل وزارت نفت، سابقه فعالیت در کالای شرکت ملی نفت ایران، مدیریت بازرگانی و برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، بازرگانی شرکت ملی پتروشیمی ایران و مهندسی شرکت ملی گاز ایران را نیز در کارنامه خود داشته است.

کد خبر 271425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =