ایدۀ پنجره‌های گرمایشی با استفاده از سامانه‎های خورشیدی

افزایش سهم گاز در سبد انرژی و روند صعودی مصرف در بخش‌های مختلف همسو با پایان پذیر بودن ذخایر گازی، ضرورت مصرف بهینه گاز و استفاده از انرژی‌های نو را در تمامی بخش‌های مصرف کننده، بیش از پیش باعث شده است.

به گزارش شانا، بر اساس بررسی‌ها، بخش خانگی با داشتن سهمی بالغ بر 36 درصد از کل مصرف گاز به عنوان بزرگ‌ترین مصرف کننده این انرژی پاک در کشور محسوب می‌شود. بنابراین تلاش برای رعایت الگوی مصرف گاز در بخش خانگی دارای الویت بسیاری است.

در این بین‎، رویکرد انرژی به سوی منابع انرژی تجدیدپذیر و جایگزین کردن آن با منابع تجدیدپذیر است که برای تحقق این هدف استفاده از فناوری‌های نوین، جایگاه ویژه‌ای دارد که استفاده از پنل‌های خورشیدی یکی از این فناوری‌هاست.

زیرا با توجه به کمبود منابع انرژی و به اتمام رسیدن منابع طبیعی، استفاده از انرژی خورشیدی یکی از مهم‌ترین اهداف محققان در زمینۀ انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر است.

«ایدۀ پنجره‌های گرمایشی و نقش سیستم‌های خورشیدی در کاهش مصرف گاز طبیعی» با در نظر داشتن 1800 تا 2200 کیلو وات ساعت بر متر مربع تابش خورشید بر زمین، یکی از راهکارهای استفاده از این انرژی  طبیعی است.

در این فناوری از پنل‌های خورشیدی بر روی پنجرۀ ساختمان به صورت سایبان و کرکره استفاده می‌شود. انرژی جذب و ذخیره شده از پنل‌های خورشیدی در پنجره‎ها، در فصل سرد سال با ایجاد یک پردۀ حرارتی در مقابل هدر رفت حرارت ساختمان عمل می‌کند. 

استفاده از این تکنولوژی در فصل‌های گرم نیز به ذخیره انرژی منجر خواهد شد.

کد خبر 271430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =