شرکت‌های خارجی آماده همکاری با ایران در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر هستند

دبیر ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر، پس از برجام شاهد حضور و تمایل شرکت‌های بزرگ خارجی برای سرمایه گذاری هستیم تا در احداث نیروگاه‌ها و همکاری‌های فناورانه تجدیدپذیر سهیم باشند.

به گزارش شانا، سیروس وطنخواه مقدم، دبیر ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر معاونت علمی درباره ابلاغ نظام‌نامه پیوست فناوری و توسعه توانمندی‌های داخلی در قراردادهای بین‌المللی و طرح‌های ملی که توسط معاون اول رئیس جمهوری اعلام شد، گفت: ابلاغ این نظام‌نامه که همسو با توجه به مقوله اقتصاد مقاومتی است، اقدامی مهم برای توسعه فناوری حوزه های مختلف در کشور بوده و بر این اساس در انعقاد قراردادهای فناوری تمامی قراردادها باید پیوست فناوری داشته باشند.

وی افزود: در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر، بعد از برجام شاهد حضور و تمایل شرکت‌های بزرگ خارجی برای سرمایه گذاری هستیم تا در احداث نیروگاه‌ها و همکاری‌های فناورانه تجدیدپذیر سهیم باشند، این ابلاغ (ابلاغ نظام‌نامه پیوست فناوری و توسعه توانمندی‌های داخلی در قراردادهای بین‌المللی و طرح‌های ملی) در این زمینه نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد، همچنین از این طریق توجه طرف‌های داخلی و خارجی به همکاری‌های فناورانه بیشتر جلب می‌شود.

وطنخواه مقدم تصریح کرد: شاید نهادهای دیگر حوزه تجدیدپذیر کمتر به این موضوع توجه کرده باشند که در این صورت، زیرساخت لازم برای توجه بیشتر به فناوری در آنها  ایجاد می‌شود.

چندی پیش، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری و رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، نظام‌نامه پیوست فناوری و توسعه توانمندی‌های داخلی در قراردادهای بین‌المللی و طرح‌های مهم ملی در خصوص دانش بنیان شدن بخش‌های مهم و حساس اقتصادی و شرط انتقال فناوری در معاملات خارجی را به کلیه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد.

کد خبر 271432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =