همکاری‌های ایران و مالزی در بخش نفت و گاز توسعه می‌یابد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صنعت گردشگری، انرژی، نفت و گاز بخش‌های مهمی است که باید برای توسعه روابط دو جانبه ایران و مالزی در اولویت باشد.

به گزارش شانا به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمدرضا نعمت زاده، امروز (شنبه یکم آبان‎ماه) در دیدار با مصطفی محمد، وزیر صنعت و تجارت مالزی، به تحریم‌های ظالمانه علیه ایران در چند سال گذشته و در بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: با وجود این که ما در گذشته روابط اقتصادی و سیاسی خوبی داشتیم، اما مبادلات 2 کشور به دلیل وجود این تحریم‌ها در سطح پایینی بوده و این سفر نشان دهنده علاقه‌مندی مالزی برای همکاری بیشتر با ایران است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که ایران توانمندی بسیاری در بخش‌های مختلف دارد و در سال‌های اخیر در زمینه صنعت، تجارت، علم و تحقیق نیز بسیار پیشرفت داشته است، افزود: صنعت گردشگری، انرژی، نفت و گاز بخش‌های مهمی است که باید برای توسعه روابط دو جانبه در اولویت باشد.

وی به شرایط پس از برجام و علاقه‌مندی ایران به همکاری با تمام کشورها  به‌ویژه کشورهای اسلامی اشاره و تصریح کرد: پیشرفت صنعتی و تولیدی مالزی و قوانین صنعتی مناسب، ما را بر آن داشت تا بر گسترش همکاری‌ها و تبادل تجربیات بیش از پیش تاکید کنیم.

نعمت زاده با بیان این که در بخش‌های فولاد، مس، روی و آلومینیوم ظرفیت‌های بسیار خوبی در ایران وجود دارد، عنوان کرد: در زمینه سیمان، محصولات نفتی، پتروشیمی، شیلات، گردشگری و ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز شرایط مناسبی برای توسعه همکاری‌ها و سرمایه گذاری مشترک وجود دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خطاب به همتای مالزیایی خود گفت: همه بازارهای ایران به روی شما باز است و ما توقع داریم وقتی کل بازارمان را در اختیار شما قرار می‌دهیم شما هم کل بازارتان را در اختیار ایران قرار دهید.

مصطفی محمد، وزیر صنعت و تجارت مالزی نیز در این نشست ضمن تاکید دوباره بر علاقه‌مندی کشورش برای گسترش مناسبات تجاری و صنعتی با ایران افزود: سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به مالزی در شرایط بعد از برجام را به فال نیک می‌گیریم.

وی با اشاره به اهمیت رفع موانع بانکی برای تسهیل در فعالیت تجار و سرمایه گذاران 2 کشور تصریح کرد: سرمایه گذاری و همکاری در بخش نفت و گاز برای مالزی بسیار حایز اهمیت است و برای عقد قرارداد و توسعه همکاری‌ها در حال رایزنی هستیم.

مصطفی محمد، به شرایط مناسب برای همکاری شرکت‌های ایرانی در مالزی اشاره و عنوان کرد: در بخش‌های گردشگری، آموزش، خودروسازی، تجهیزات پزشکی و درمانی و نفت و گاز برای گسترش همکاری‌ها توانمندی و تمایل وجود دارد.

وزیر صنعت و تجارت مالزی از علاقه‌مندی بانک‌های مالزی برای فعالیت بیشتر با بانک‌های ایرانی خبر داد و گفت: برای شروع سه بانک مالزیایی برای همکاری با بانک‌های ایرانی اعلام آمادگی کردند.

در پایان این نشست دو طرف برای راه‌اندازی دوباره جلسات کمیته مشترک تجاری 2 کشور اعلام آمادگی کردند.

کد خبر 271436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =