ایران و ایتالیا در حوزه بهره وری انرژی قرارداد همکاری امضا کردند

شرکت ایتالیایی CESI به عنوان مشاور، اجرا و پیاده‌سازی زیرساخت اندازه‌گیری هوشمند کشور (طرح فهام) با سازمان بهره وری انرژی (سابا) مشارکت می‌کند.

به‌گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، با هدف انتقال دانش فنی و به‌کارگیری تجربه‎های شرکت ایتالیایی( CESI) در اجرا و پیاده‌سازی زیرساخت اندازه‌گیری هوشمند کشور (فهام) و شبکه هوشمند، قرارداد همکاری بین سابا با این شرکت منعقد شد.

بر اساس این قرارداد، شرکت CESI با ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه تهیه اسناد قابلیت همکاری در بخش ارتباطات میان کنتور، متمرکزکننده داده و سیستم‌های نرم‌افزاری و همچنین فناوری‌های نوین در بخش PLC با شرکت موننکو ایران (Monenco)، به عنوان مشاور طرح فهام، با سابا همکاری می‌کند.

بر اساس این گزارش، شرکت CESI ایتالیا، سوابق و تجربیات بین‌المللی در زمینه ارائه خدمات فنی و مهندسی، تست و ارزیابی تجهیزات و صدور گواهینامه و بازنگری طراحی در صنعت برق را داراست.

همچنین این شرکت در زمینه زیرساخت اندازه‌گیری و شبکه هوشمند، به عنوان اولین آزمایشگاه آکرودیته ارزیابی و ارائه گواهی ارزیابی تجهیزات مبتنی بر پروتکل Meters and More در جهت ایجاد قابلیت همکاری در صنعت برق و توسعه فناوری‌های ارتباطی مبتنی بر این پروتکل برای کاربردهای شبکه هوشمند شناخته می‌شود.

این پروتکل برای 40 میلیون کنتور هوشمند در پروژه زیرساخت اندازه‌گیری ایتالیا و 13 میلیون کنتور مشترک خانگی و تجاری در اسپانیا به کار گرفته شده است.

 

کد خبر 271445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =