کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و مالزی بهار 96 برگزار می شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی از عزم دو کشور بر گسترش روابط خبر داد و افزود: هشتمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور اوایل بهار سال 96 برگزار خواهد شد.

به گزارش شانا به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمود واعظی، با ابراز امیدواری نسبت به افزایش حجم روابط دو کشور ایران و مالزی که در چند سال گذشته کاهش یافته بود، از علاقه مسئولان بلندپایه دو کشور نسبت به دو برابر شدن حجم روابط در کوتاه مدت خبر داد و گفت: در مذاکرات امروز تلاش شد تا نقشه راهی برای برگزاری هشتمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایجاد شود.

وی حضور 20 شرکت مالزیایی در هیئت همراه وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی را که در آن نمایندگانی از بخش‌های مختلف از جمله بانک مرکزی، بزرگترین بانک مالزی، نفت،گاز، صنعت اتومبیل سازی و ICT حضور دارند به فال نیک گرفت و  آن را در راستای دست‌یابی به توافقات حاصل شده در سفر حسن روحانی، رئیس جمهوری، به مالزی عنوان کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با تاکید بر گسترش همکاری بخش خصوصی دو طرف نیز اظهار کرد: در گام نخست امضای موافقتنامه تعرفه ترجیحی و در گام بعد تجارت آزاد در دستور کار دو کشور قرار دارد.

واعظی با اشاره به تشکیل شورای مشترک ایران و مالزی میان دو اتاق بازرگانی دو کشور به منظور حمایت از بخش خصوصی، گفت: 2 دولت از این شورا حمایت می کنند، زیرا به فعال کردن بخش خصوصی دو کشور کمک می‌کند.

وی با اشاره به مذاکرات در زمینه صادرات محصولات پتروشیمی به مالزی نیز گفت: با توجه به حضور نمایندگان شرکت پتروناس و گروه البخاری در ایران، امیدواریم همکاری های نفت و گاز همچون گذشته آغاز شود.

پتروناس و البخاری علاقه‎مند به حضور در ایران هستند

سری مصطفی محمد، وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی، با اشاره به افزایش حجم تجارت میان دو کشور بر دو برابر شدن حجم روابط ایران و مالزی تاکید کرد و افزود: دو طرف در زمینه رفع مشکلات تامین کالاهای مورد نیاز توافق دارند.

وی با استقبال از امضای موافقتنامه تعرفه‌های ترجیحی با ایران، آن را زمینه ساز گسترش همکاری‌ها عنوان کرد و گفت: مالزی با تعدادی از کشورها قرارداد تعرفه ترجیحی و موافقتنامه تجارت آزاد دارد و امیداور است با ایران نیز در این باره قراردادی امضا کند.

وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی، نفت و گاز را ازجمله مسائل مهم در روابط دو کشور دانست و گفت: شرکت پتروناس و البخاری خواهان آغاز سریع کار خود در ایران هستند.

وی همچنین دیدار نمایندگان بانک های مرکزی دو کشور را عامل مهمی در زمینه تسریع در نقل و انتقالات دو کشور بر شمرد و ابراز امیداوری کرد روابط دو کشور گسترش یابد.

کد خبر 271452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =