روسیه برای امتیازگیری در توافق با اوپک تلاش می‎کند

مسئولان دولت روسیه با تأکید بر پیش‎بینی افزایش تولید نفت این کشور، تلاش می‎کنند در آستانه نشست نمایندگان خود با اعضای اوپک، امتیازهای بیشتر به دست آورند.

به گزارش شبکه بلومبرگ، چند روز مانده به سفر الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، به وین برای مذاکره با نمایندگان اوپک درباره توافق کاهش عرضه، دیگر مسئولان این کشور از توانایی این کشور بر افزایش تولید نفت تأکید کردند.

پیش از این، برخی از اعضای اوپک نیز اعلام کرده بودند که در برآوردهای منتشر شده از سوی این سازمان، ظرفیت تولید آنها دست کم گرفته شده است.

در تازه‎ترین پیش‎نویس راهبرد انرژی روسیه که از سوی وزارت انرژی این کشور منتشر شده، برای نخستین بار در سال جاری میلادی، نسبت به آینده صنعت نفت این کشور ابراز خوشبینی شده است.

در متن یاد شده اعلام شده است که تولید نفت روسیه از 534 میلیون تن در سال 2015 میلادی به 555 میلیون تن (معادل 11 میلیون و 100 هزار بشکه در روز) در سال 2020 میلادی افزایش می‎یابد.

افزون بر این، ایگور سچین، مدیر عامل روسنفت که بزرگترین شرکت نفتی روسیه است، اعلام کرد در صورت نیاز بازار، این کشور می‎تواند تولید روزانه نفت خود را تا سال 2045 میلادی سالانه 200 میلیون تن (معادل چهار میلیون بشکه در روز) افزایش دهد.

با این همه، وزیر انرژی روسیه اعلام کرد پیش‎بینی‎های بلند مدت درباره تولید نفت، بر گفت‎و‎گوی او با نمایندگان اوپک چندان تأثیری نخواهند داشت.

وی همچنین اعلام کرد حتی اگر توافق به دست آید، تأثیری بر راهبردهای انرژی طرف‎های توافق نخواهد داشت.

نواک گفت: تثبیت تولید نفت برای همیشه ادامه نخواهد یافت و برای مدتی محدود، برای مثال حدود شش ماه، پابرجا خواهد بود.

کد خبر 271456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =