آمریکا باید در گفت‌و‎گوهای تثبیت تولید حضور داشته باشد

رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد در گفت‎و‎گوی تولیدکنندگان نفت درباره کاهش عرضه، باید نماینده‎ای از آمریکا نیز حضور داشته باشد.

به گزارش شبکه بلومبرگ، نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، خواهان دعوت از آمریکا برای حضور در نشست آینده اوپک برای گفت‎و‎گو درباره کاهش تولید نفت است، زیرا ایالات متحده بزرگترین تولیدکننده نفت جهان به شمار می‎آید.

وی که کشورش بیشترین ذخایر نفت جهان را در اختیار دارد، روز جمعه (30 مهر ماه) در تلویزیون دولتی این کشور اعلام کرد دولت ونزوئلا در تلاش برای ایجاد اتحادی میان تولیدکنندگان نفت عضو و غیر عضو اوپک است که شامل آمریکا و بزرگترین شرکت‎های تولیدکننده نفت جهان نیز می‎شود.

رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد در گفت‎و‎گو میان کشورهای تولیدکننده نفت، مسئله دعوت از نمایندگان آمریکا برای حضور در نشست آینده اوپک مطرح شده و وی با این پیشنهاد موافقت کرده است.

وی گفت: ما با این مسئله موافقم، زیرا آمریکایی‎ها نباید در این کار منزوی شوند و تحت تأثیر تحلیل‎گران، جنگ‎طلبان و گروه‎های ضد روسیه قرار بگیرند.

با این همه، یک سخنگوی وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد این کشور در هیچ گفت‎و‎گوی غیر رسمی درباره توافق با اوپک مشارکت ندارد و در نشست فنی این سازمان در هفته آینده، حضور نخواهد داشت.

کد خبر 271457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =