مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه شرکت مرسک تنها شرکتی نیست که برای توسعه لایه نفتی پیشنهاد داده است گفت: تولید 35 هزار بشکه‌ای نفت خام از لایه نفتی تا بهمن ماه محقق می‌شود.

به گزارش گروه تلکس شانا، علی کاردر در گفت‌وگو با فارس با اشاره به تولید نفت از لایه نفتی پارس جنوبی گفت: ما ابتدا کار تولید را خودمان شروع می‌کنیم به طوریکه تا بهمن ماه به تولید 35 هزار بشکه در روز خواهیم رسید و بعد پیشنهادهای شرکت‌های خارجی را برای توسعه لایه نفتی بررسی خواهیم کرد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا فقط شرکت مرسک دانمارک برای توسعه لایه نفتی پیشنهاد داده است تصریح کرد: خیر. شرکت‌های خارجی دیگری هم پیشنهاد داده‌اند و به همین دلیل توسعه لایه نفتی قطعا به مناقصه خواهد رفت. این در حالی است که غلامرضا منوچهری اخیرا در جمع خبرنگاران با اشاره به مذاکرات انجام گرفته با شرکت «مرسک» دانمارک برای مشارکت در فاز دوم توسعه لایه نفتی پارس جنوبی،گفته است: استفاده از فنآوری‌های روز و حفاری افقی با توجه به سنگین بودن نفت لایه نفتی پارس جنوبی از مهمترین سناریوهای توسعه‌ای این میدان مشترک نفتی با قطر است.

معاون امور مهندسی و توسعه شرکت ملی نفت ایران با اعلام اینکه این فنآوری‌ها در اختیار شرکت‌های بین‌المللی است، تصریح کرد: نفت این میدان سنگین است و شرکت‌ها باید از همان ابتدا روش‌های IOR و EOR برای توسعه لایه نفتی پارس جنوبی استفاده کنند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه هم اکنون حفاری 300 حلقه چاه در لایه نفتی پارس جنوبی در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: توسعه فاز دوم لایه نفتی از جمله اولویت‌های وزارت نفت بوده که در قالب قراردادهای جدید نفتی توسعه خواهد یافت.

کد خبر 271463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =