۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷
  • کد خبر: 271473
کویت به تحقق نفت 60 دلاری امیدوار است

سرپرست وزارت نفت کویت با استقبال از تلاش‎های جدی برای ایجاد توازن در قیمت‌ها، ابراز امیدواری کرد که قیمت هر بشکه نفت در 15 ماه آینده به 50 تا 60 دلار برسد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از دوبی، به نقل از خبرگزاری رسمی کویت، انس خالد الصالح، وزیر دارایی و سرپرست وزارت نفت کویت عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) پیش بینی کرد که قیمت های نفت در 15 ماه آینده میان 50 تا 60 دلار برای هر بشکه در نوسان باشد.

وی در سخنانی که شنبه شب از شبکه تلویزیونی الرای کویت پخش شد، افزود: ما انتظار داریم که سطح قیمت های هر بشکه نفت به 50 تا 60 دلار برسد و در 15 ماه آینده قیمت ها در این دامنه خواهد بود.

سرپرست وزارت نفت کویت افزود: تلاش های جدی برای ایجاد توازن در قیمت ها در سطحی که به نفع تولید کنندگان و مصرف کنندگان باشد، صورت می گیرد. وی در این ارتباط به نشست وزیران نفت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس اشاره کرد که قرار است امروز در ریاض پایتخت عربستان سعودی با حضور الکساندر نواک، وزیر نفت روسیه، برگزار شود.

نواک روز جمعه (٣٠ مهر ماه) اعلام کرده بود که مسکو همچنان موافق محدود کردن عرضه تولید نفت خام برای بهبود قیمت‎های جهانی این کالای راهبردی است.

وی افزود: با اینکه روسیه سال آینده میلادی ٥٤٨ میلیون تن (روزانه ١١ میلیون بشکه نفت خام)، تولید خواهد کرد، اما همچنان خواستار محدود کردن عرضه نفت تولیدکنندگان با هدف بهبود قیمت‎های جهانی این ماده است.

به گفته وزیر انرژی روسیه، مسکو به عنوان تولیدکننده عمده نفت در جهان، انتظار دارد که اعضای اوپک درباره تثبیت سطح تولید نفت به تفاهم برسند.

قرار است نشست عادی اعضای اوپک ٣٠ نوامبر (١٠ آذرماه) در وین برگزار شود.

نواک پیش از این نشست، سفرهای متعددی به کشورهایی از جمله عربستان خواهد داشت.

وی اعلام کرد که در دیدار با خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان، پیشنهادهایی درباره بازار نفت ارائه خواهد داد و معتقد است تثبیت سطح تولید نفت همچنان برای این بازار ضرورت دارد.

وزیر انرژی روسیه از بیان جزئیات این پیشنهادها سر باز زد، اما درباره ضرورت تثبیت سطح تولید نفت گفت: طرح فریز نفتی برنامه اصلی ماست و هیچ تغییری نکرده است.

نواک تصریح کرد که هفته آینده برای رایزنی درباره هماهنگی در بازار جهانی نفت با محمد سانوسی بارکیندو، دبیر کل اوپک، دیدار خواهد کرد.

نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا نیز روز شنبه (اول آبان ماه) در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان، گفت که کشورهای تولید کننده نفت عضو و غیر عضو اوپک به دستیابی به توافق برای محدود کردن تولید، بسیار نزدیک شده‌اند.

کد خبر 271473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =