۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲
  • کد خبر: 271483
پتروشیمی نوری صادرکننده نمونه ملی شد

پتروشیمی نوری در مراسم بزرگداشت روز ملی صادرات امسال، به عنوان صادرکننده نمونه ملی سال ۹۵ انتخاب شد.

به گزارش شانا، در مراسم بزرگداشت روز ملی صادرات، وزیر صنعت، معدن و تجارت، تندیس و لوح تقدیر صادر کننده نمونه ملی سال ۱۳۹۵ (بر مبنای عملکرد سال ۱۳۹۴) را به مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری اهدا کرد.

متولی انتخاب صادرکنندگان نمونه ملی، سازمان توسعه تجارت ایران است. مهم‌ترین معیارهای انتخاب از دیدگاه این سازمان، ارزش صادرات، روند صعودی صادرات در سه سال اخیر، تنوع بازار هدف و پایداری صادرات به آنها، سابقه فعالیت صادراتی، مهارت فنی و تخصصی در صادرات و عضویت در تشکل‌های صادراتی تخصصی و همچنین حضور مؤثر در نمایشگاه‌های منطقه‌ای و بین المللی بوده است.

پتروشیمی نوری یکی از بزرگترین تولیدکنندگان آروماتیک جهان است که با ظرفیت چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن در سال، نقش بسزایی در بازار محصولات پتروشیمیایی کشور و خاورمیانه دارد. هم‌اکنون سهامدار عمده پتروشیمی نوری ، شرکت صنایع پتروشیمی (هلدینگ) خلیج فارس است.

به گزارش روابط عمومی شرکت پتروشیمی نوری، بنزن، ارتوزایلین، پارازایلین، برش سنگین، رافینیت و نفتای تصفیه شده (HTN) ، از محصولات صادراتی این شرکت به شمار می آید. مقصد این محصولات، کشورهای آسیای شرقی و جنوب شرقی، شمال آفریقا، حاشیه جنوبی خلیج فارس، هند و دیگر کشورهای دنیا است. بخشی از تولیدات این مجتمع نیز به عنوان خوراک مجتمع های پتروشیمی همجوار و دیگر کارخانه‌های داخل کشور مصرف می شود.

این محصولات در تولید پلی استرها، الیاف مصنوعی، رنگ‌ها، رزین‌ها، بطری‌های یکبار مصرف، تهیه نایلون، ترکیبات دارویی، سموم دفع آفات و حلال های صنعتی کاربرد دارد.

مواد اولیه و خوراک غالب این مجتمع سالانه چهار و نیم میلیون تن میعانات گازی است که از مجتمع گاز پارس جنوبی دریافت می‌کند.

صادرات پارسال شرکت پتروشیمی نوری بیش از 2 میلیون و 600 هزار تن ( ۲.۶۲۱.۱۶۲ تن ) به ارزش حدود یک میلیارد و 200میلیون دلار بود که ۶۵ درصد میزان تولید و ۷۰ درصد کل فروش شرکت را شامل می شود.

این شرکت در 6 ماه نخست امسال، با دستیابی به رکورد صادرات نزدیک به یک میلیون و هفتصد هزار تن (۱.۶۸۲.۴۷۷ تن) با ارزش حدود 870 میلیون دلار (۸۶۸.۸۷۴.۹۶۴ دلار) توانسته است، در صادرات محصولات پتروشیمی های منطقه پارس پیشرو باشد.

کد خبر 271483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =