افزایش ضریب بازیافت در میدان‌های نفتی ایران ضروری است

مشاور رئیس جمهوری بر ضرورت برداشت از میدان‌های نفت و گاز مشترک و افزایش ضریب بازیافت از مخازن نفت تاکید کرد و گفت: اجرای قراردادهای جدید نفتی به تحقق این اهداف کمک می کند.

به گزارش خبرنگار شانا، الهام امین زاده، صبح امروز (یکشنبه، دوم آبان‌ماه) در «همایش بررسی الزام‎ها و چالش‌های قراردادهای مشارکت و ابزارهای مالی سرمایه‌گذاری در صنعت نفت» درباره چارچوب‌ها و ظرفیت‌های قراردادهای مشارکت در صنعت نفت انواع قراردادهای مشارکت و چالش‌های پیش روی آن را تشریح کرد.

وی گفت: در حوزه حقوقی، چگونگی افزایش مشتریان راهبردی ایران، تنوع بخشی به روش‌های حقوقی بررسی و امکان مشارکت بیشتر بخش خصوصی در صنعت نفت و گاز فراهم شود.

مشاور رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی بر جذب سرمایه و فناوری‌های نو تاکید کرد و افزود: قراردادهای جدید نفتی از این لحاظ دارای انعطاف کافی است.

امین زاده بر حفظ حاکمیت و مالکیت ایران بر منابع نفت و گاز در قراردادهای جدید نفتی تاکید کرد و گفت: امضای این قراردادها در مرحله نخست با شرکت‌های داخلی، به اعتمادسازی این قراردادها در سطح کشور کمک کرد.

وی با اشاره به تلاش‌های موسسه مطالعات حقوق انرژی دانشگاه تهران در مسیر بررسی راهکارها برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های داخلی و بین المللی صنعت نفت کشور، ادامه داد: بحث ارتباط دانشگاه و صنعت که در این زمینه دنبال می‌شود، بسیار حائز اهمیت است.

به گفته امین زاده، دانشگاه و صنعت، هیچ کدام به تنهایی نمی‌توانند بار منافع ملی را به دوش بکشند و همکاری و تعامل این دو بخش ضروری است.

همایش «بررسی الزام‎ها و چالش‌های قراردادهای مشارکت و ابزارهای مالی سرمایه‎گذاری» با محورهایی از جمله بررسی چارچوب‎ها و ظرفیت‎های قراردادهای مشارکت در صنعت نفت، دیپلماسی انرژی، روش‎های استفاده، انتقال و توسعه فناوری در اجرای پروژه های صنعت، ویژگی‎های سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز در چارچوب اصول اقتصاد مقاومتی و مشارکت در کنسرسیوم‎ها و کمیته های مدیریت مشترک (JMC)، از صبح امروز یکشنبه (دوم آبان ماه) در سالن همایش‌های تخصصی شرکت ملی نفت ایران (کوشک) آغاز بکار کرد و عصر امروز پایان می یابد.

کد خبر 271484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =