الزام‎های اقتصاد مقاومتی برای سرمایه گذاری در صنعت نفت تشریح شد

الزام‎های اقتصاد مقاومتی برای سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز در همایش بررسی الزام‎ها و چالش‌های قراردادهای مشارکت و ابزارهای مالی سرمایه‌گذاری در صنعت نفت تشریح شد.

به گزارش خبرنگار شانا، حسین عبده تبریزی، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف، صبح امروز (یکشنبه، دوم آبان‌ماه) در همایش «بررسی الزام‎ها و چالش‌های قراردادهای مشارکت و ابزارهای مالی سرمایه‌گذاری در صنعت نفت» درباره اقتصاد مقاومتی و الزام‎های آن به منظور تامین مالی پروژه های نفت و گاز گفت: وابستگی درآمدهای ایران به صادرات نفت و کامل نشدن فرایند رفع تحریم‎های بانکی از چالش‎های پیش روی اقتصاد کشور است. 

وی به موضوع بهره‏‎وری و سهم سرمایه در کیک تشکیل سرمایه اشاره کرد و افزود: بخش گمشده این کیک بهره‎وری است و این موضوع نشان می دهد پول همه جا راهگشا نیست.

عبده تبریزی با این مقدمه اضافه کرد: بهره‎وری موضوع مهمی است که باید در قراردادهای جدید نفتی به آن توجه شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف در حوزه مصرف انرژی عنوان کرد: انرژی یارانه ای ارزان، نرخ مصرف بالا و بهره‎وری پایین در این بخش مشکل ساز شده است که باید در این زمینه نیز راهکارهایی اندیشیده شود. 

وی اهم موضوع های سیاست های اقتصاد مقاومتی را به خصوص در بخش توانمندسازی تولید داخلی تشریح کرد و گفت: واقعیت این است که دولت یازدهم با وجود مشکلات متعدد مالی، بانکی، مسکن مهر و غیره که از دولت قبلی به ارث برد، از ابتدا برای پیشبرد اهداف اقتصادی کشور برنامه داشته است و این مسیر را ادامه می دهد. 

همایش «بررسی الزام‎ها و چالش‌های قراردادهای مشارکت و ابزارهای مالی سرمایه‎گذاری» با محورهایی از جمله بررسی چارچوب‎ها و ظرفیت‎های قراردادهای مشارکت در صنعت نفت، دیپلماسی انرژی، روش‎های استفاده، انتقال و توسعه فناوری در اجرای پروژه های صنعت، ویژگی‎های سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز در چارچوب اصول اقتصاد مقاومتی و مشارکت در کنسرسیوم‎ها و کمیته های مدیریت مشترک (JMC)، از صبح امروز یکشنبه (دوم آبان ماه) در سالن همایش‌های تخصصی شرکت ملی نفت ایران (کوشک) آغاز بکار کرد و عصر امروز پایان می یابد.

کد خبر 271489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =