6 هزار قطعه در کارگاه مجتمع گاز پارس جنوبی بومی سازی شد

اجرای چهار هزار عملیات تعمیرات و ساخت 6 هزار قطعه صنعت گاز از جمله فعالیت های هفت ماه نخست کارگاه مرکزی تعمیرات و ساخت قطعات مجتمع گاز پارس جنوبی به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار شانا، با هدف تحقق برنامه های تعریف شده در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» و تحقق چشم‌انداز 1404 مجتمع گاز پارس جنوبی، کارگاه مرکزی تعمیرات و ساخت قطعات این مجتمع با حمایت مدیران و با بهره گیری از توانایی متخصصان و کارکنان متعهد، در هفت ماه امسال با انجام خدمات کارگاهی، در بخش پشتیبانی تعمیرات اساسی پالایشگاه ها قدم‌های بزرگی در مسیر اقتصاد مقاومتی برداشته است. 
 
بر پایه این گزارش، با تکیه بر دانش روز و با هدف بومی‌سازی قطعات و تجهیزات پالایشگاهی، با تلاش متخصصان جوان مجتمع در هفت ماه گذشته افزون بر چهار هزار مورد دستور کار تعمیراتی و ساخت 6 هزار قطعه‌ حساس و پیچیده با انطباق بالا و آلیاژهای خاص در کارگاه مرکزی محقق شده است.
 
این دستاوردهای مهم با 145 هزار نفر- ساعت کار و با ایجاد زیرساخت‌های لازم در جهت افزایش میزان بهره‌وری نیروی انسانی و شاخص‌های حوزه‌های برتر سازمانی مجتمع به دست آمده است.
 
انجام عملیات نوسازی و تعویض 9 عدد زانو Heavy wall 30 in مربوط به واحد Slag Catcher پالایشگاه هفتم مجتمع با تلاش شبانه روزی متخصصان کارگاه مرکزی و تعمیرات اساسی در بازه زمانی تعمیرات اساسی این پالایشگاه با موفقیت به پایان رسیده است.
 
در هفت ماه گذشته به طور میانگین، روزانه حدود 45 تجهیز در کارگاه مرکزی، تعمیر و نوسازی شده و این عملیات به وسیله‌ یکصد دستگاه ماشین آلات تخصصی سنگین و نیمه سنگین محقق شده است.
 
مهمترین فعالیت‌های تعمیراتی نوآورانه در عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های این مجتمع بر اساس اهمیت در سطح کارگاه مرکزی تعمیرات و ساخت قطعات شامل نوسازی و بازسازی کامل چهار دستگاه مبدل حرارتی مربوط به واحد TGTU پالایشگاه پنجم، ساخت و نصب استراکچر کمکی برای تسهیل در تعمیرات مبدل های 101-E-102 مربوط به ردیف های سوم و چهارم پالایشگاه سوم و ردیف های اول تا چهارم پالایشگاه پنجم، تعمیر پمپ های آبگیر مربوط به پالایشگاه هفتم و... می شود.
 
تعمیر حدود 300 عدد ولو سایز بالا متعلق به پالایشگاه‌ها، نوسازی کامل تعداد 18 دستگاه مبدل حرارتی مربوط به تمام پالایشگاه ها، نوسازی پاپیپینگ Vapor Line مربوط به ردیف سوم و چهارم پالایشگاه سوم، نوسازی پایپنگ 48 اینچ واحد 108 گوگرد پالایشگاه سوم از دیگر اقدامات مهم این کارگاه به شمار می رود.
 
با توجه به اهمیت دقت اندازه‌گیری گاز ارسالی پالایشگاه اول و دوم مجتمع به پتروشیمی‌های منطقه، ساخت اسپول‌های مربوط به نصب فلومترهای جدید بر روی خط گاز ارسالی به پتروشیمی در پالایشگاه اول و دوم بر همین اساس با تلاش متخصصان کارگاه مرکزی محقق شد.
 
کارگاه مرکزی تعمیرات و ساخت قطعات مجتمع گاز پارس جنوبی با ارائه‌ خدمات فنی مهندسی دانش‌بنیان به صنایع، پروژه‌های در دست ساخت و واحدهای برون سپاری با هدف درآمدزایی توانسته است گام بلندی در جهت تبدیل از واحد پشتیبان به واحد مولد سرمایه بردارد.
کد خبر 271512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =