آمادگی هلند برای سرمایه‌ گذاری در نیروگاه‌های خورشیدی ایران

وزیر نیرو گفت: یک شرکت هلندی تمایل به سرمایه‌ گذاری در زمینه نیروگاه‌های خورشیدی دارد که هم اکنون قرارداد این نیروگاه، امضا و کار اجرایی آن آغاز شد.

به‌ گزارش شانا، حمید چیت‌ چیان، وزیر نیرو، امروز (یکشنبه دوم آبان ماه) در حاشیه دیدار با ملانی شولتز فان هیگن، وزیر زیرساخت و محیط زیست هلند در جمع خبرنگاران گفت: از مدت‌ها قبل مکاتبات بسیاری میان دو وزارتخانه وجود داشت که این مکاتبات و مذاکرات منجر به تدوین یک تفاهم‌نامه شد.

وی افزود: در این مکاتبات به‌ طور عمده به مسائل مربوط به آب پرداخته شد، زیرا کشور هلند به دلیل مواجهه با معضل سیلاب و هجوم آب، تجربه‌های خوب و ارزشمندی در زمینه مدیریت منابع آب دارد و فناوری های آبی در این کشور بسیار توسعه یافته است.

چیت چیان با بیان این که ما در این تفاهم‌نامه سه نوع همکاری را پیشنهاد کردیم، تصریح کرد: همکاری میان دو دولت، همکاری میان شرکت‌های تجاری دو طرف و همکاری میان موسسات و مراکز تحقیقاتی و آموزشی ایران و هلند با تمرکز بر مسائل مربوط به آب و محیط زیست بررسی شد.

وزیر نیرو عنوان کرد: در سال‌های گذشته حدود سه هزار نفر از کارشناسان ایرانی در موسسات آموزشی هلند در زمینه مدیریت و فرآوری آب آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

وی از امصای قرارداد ساخت یک نیروگاه خورشیدی از سوی یک شرکت هلندی در حاشیه این دیدار خبر داد و گفت: یک شرکت هلندی تمایل به سرمایه‌ گذاری در زمینه نیروگاه‌های خورشیدی دارد که قرارداد این نیروگاه امروز امضا و کار اجرایی آن آغاز شد.

چیت چیان افزود: ایران و هلند از گذشته دارای همکاری طولانی‌ مدت بودند که از این پس امیدواریم همکاری‌های موثر و مفیدی برای دو کشور شکل گیرد.

ملانی شولتز فان هیگن، وزیر زیرساخت و محیط زیست هلند نیز گفت: امروز زمینه‌ های همکاری ممکن و محتمل میان جمهوری اسلامی ایران و هلند در زمینه مدیریت منابع آبی بررسی شد و تمرکز ویژه‌ای بر مسائل مدیریت منابع آب و رابطه آن با انرژی انجام شد.

وی با اشاره به موضوع کمبود آب در ایران، افزود: در این جلسه نیز مباحث و ضرورت بازچرخانی آب و همچنین مدیریت سیلاب، مدیریت آب‌های بین حوضه‌ای و کمبود آب بررسی شد.

وزیر زیرساخت و محیط زیست هلند با اشاره به این که وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران در زمینه حل مشکلات مربوط به آب در ایران بسیار فعال و پر تلاش است، تصریح کرد: با توجه به تجارب خوبی که این کشور در کشور چک در زمینه مدیریت آب وجود دارد بسیار خوشحالیم که بتوانیم روابط خود را با ایران در زمینه حل چالش‌ها توسعه دهیم.

شولتز فان هیگن عنوان کرد: در این جلسه در زمینه‌های مختلفی همچون تبادل دانش، همکاری شرکت‌های ایرانی و هلندی با یکدیگر، میان دولت و مدیریت یکپارچه بحث و تبادل‌نظر شد.

کد خبر 271519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =