رویکرد دولت پیاده سازی اقتصاد مقاومتی و پرهیز از خام فروشی است

رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: رویکرد دولت، پیاده سازی اقتصاد مقاومتی با تکیه بر توانایی و قابلیت‌های داخل کشور و پرهیز از خام فروشی است.

به گزارش شانا، مهدی کرباسیان، رئیس هیئت عامل ایمیدرو، امروز (یکشنبه دوم آبان ماه) در حاشه مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری آموزشی و پژوهشی ایمیدرو با دانشگاه صنعتی شریف گفت: سازمان ایمیدرو مکلف است 25 درصد از سود خالص خود را به آموزش و پژوهش اختصاص دهد که لازمه این مهم، استقبال واحدهای ذیربط در این بخش است.

وی افزود: یکی از رسالت‌های سازمان ایمیدرو در دولت یازدهم حرکت در مسیر ارتقای آموزش و پژوهش برای کل بخش معدن است و فقط به دورن سازمان نباید توجه کرد، بلکه در سطح کشور این بخش باید تحت پوشش تازه های علم و پژوهش قرار گیرند.

کرباسیان تصریح کرد: واحدهای آموزشی و پژوهشی در گذشته از همکاری با این سازمان استقبال نکردند، اما دانشگاه صنعتی شریف از ظرفیت و قابلیت آموزشی خوبی برخوردار است و در این حوزه می‌توان کارها را پیش برد.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو عنوان کرد: جمهوری اسلامی از منابع عظیم خدادادی در زمینه نفت، گاز، زغالسنگ، سنگ آهن، مس، سرب و روی برخوردار است، در کنار این مواد معدنی امروز بهره‌گیری از عناصر نادر خاکی به‌عنوان یک موضوع جدید و مهم مورد توجه است.

وی گفت: رویکرد دولت پیاده سازی اقتصاد مقاومتی با تکیه بر توانایی و قابلیت‌های داخل کشور و پرهیز از خام فروشی است.

کرباسیان افزود: تحریم‌ها، ایران را از دستیابی به فناوری‌های روز دور ساخته، بنابراین امروز یکی از مزایای توافق برجام، بهره‌گیری از تازه های فناوری در بخش صنعت و معدن است و باید عقب ماندگی‌ها با کمک دانشگاه برطرف شود.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو، برگزاری دوره های میان و کوتاه مدت برای ارتقای علمی و آموزشی فعالان بخش معدن را خواستار شد و تصریح کرد: همه حوزه های مورد نیاز را باید در عرصه صنعت و معدن تحت پوشش قرار داد.

سازمان ایمیدو بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که اواخر آذرماه 93 با سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و معاونت امور معادن و صنایع معدنی امضا شد، 250 هزار کیلومتر از مساحت کشور را تحت پوشش اکتشاف مواد معدنی قرار داده که تاکنون موجب شناسایی مقادیر قابل توجه سنگ آهن، زغالسنگ و طلا شده است.

کد خبر 271523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =