الگوی مدیریت استعداد شرکت نفت و گاز پارس ترسیم شد

الگوی راهبردی مدیریت استعداد شرکت نفت و گاز پارس در قالب پروژه پژوهشی تدوین شد.

به گزارش شانا، فرآیند مدیریت یکی از الزام‌های مطرح برای سازمان‌هاست. امروزه بیشتر سازمان‌ها بر مزیت رقابتی بودن سرمایه انسانی تاکید دارند، به‌گونه‌ای که برای موفقیت به مدیریت درست در کنار منابع انسانی کارا توجه بسیاری می شود.

از این‌رو، در کنار جذب نیروی انسانی، باید به توسعه و نگهداشت استعدادها توجه داشت زیرا استعدادها، منابع بحرانی هستند که برای دست‌یابی به بهترین نتیجه‌ها نیازمند مدیریت بوده و دارای سه رویکرد منابع انسانی، ذخیره استعداد و استعداد در معنای عام است.

توجه به مقوله مدیریت استعداد در صنعت نفت به عنوان صنعت زیربنایی کشور از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا با استناد به مفاد مطرح در این نوع مدیریت، می‌توان نیروی انسانی را در مسیر رسالت و ماموریت، چشم‌انداز، استراتژی‌های راهبردی و اهداف کلان مجموعه هدایت کرد.

با در نظر داشتن چنین هدفی، الگوی راهبری «مدیریت استعداد مطالعه موردی شرکت نفت و گاز پارس» در پژوهشی تدوین شد.

بهره‌گیری از الگوی تدوین شده این امکان را فراهم می‌کند تا مسئولان امر، چارچوبی منسجم برای کشف، توسعه، راهبری و حفظ و نگهداشت سرمایه‌های انسانی سازمان خود داشته باشند. همچنین به تصمیم‌گیرندگان سطوح بالاتر این آگاهی را می‌دهد که در کجا و چگونه تلاش‌ها و منابع خود را متمرکز کنند تا بتوانند بر میزان تعهد کارکنان حداکثر تاثیرگذاری را داشته باشند.
کد خبر 271524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =