همایش پژوهشی جهت‌یابی در صنعت حفاری برگزار شد

معاون مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران از برگزاری همایش علمی- پژوهشی تحت عنوان «جهت یابی در صنعت حفاری» در دانشکده نفت اهواز خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، مهدی مهران، در این باره گفت: این همایش در چارچوب همکاری میان دانشگاه‌ها و مراکز علمی و این شرکت در دانشکده نفت اهواز برگزار شد. 

وی افزود: در این همایش که دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد این دانشکده حضور داشتند، امین ملکی راد، کارشناس مدیریت خدمات ویژه حفاری به بیان توضیحاتی درباره جهت یابی در عملیات حفر چاه‌های نفت و گاز پرداخت.

مهران اظهار کرد: آشنایی با انواع چاه‌های جهت دار، تجهیزات مورد استفاده در عملیات جهت یابی و برنامه‌های حفر چاه‌های نفت و گاز از محورهای این همایش بود که شرکت کنندگان از آن استقبال کردند. 

وی با اشاره به نقش سازنده همکاری‌های علمی و تحقیقاتی میان مراکز آموزش عالی و این شرکت، گفت: دانشگاه‌ها کانون تولید علم هستند و هم‌افزایی میان مراکز صنعتی و مراکز علمی در جهت رفع چالش‌های موجود در صنعت و دستیابی به اهداف و برنامه‌ها بسیار موثر است.

معاون مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران افزود: در این راستا این مدیریت با ایجاد واحدی تحت عنوان امور ارتباط با دانشگاه‌ها افزون بر حمایت از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشجویان، از طریق دفاتر ایجاد شده، برگزاری همایش‌ها و بازدیدهای علمی را در دستور کار خود قرار داده است.

کد خبر 271528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =