تلاش وزارت نفت در پساتحریم برای احیای بازار ستودنی است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تلاش وزارت نفت را برای احیای بازار نفت ستودنی دانست و گفت: بازگشت به بازار برای ایران با اهمیت بود و در این مسیر، ائتلاف جنگ قیمتی نیز شکست خورد.

محمدرضا پور ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار شانا، با اشاره به افزایش صادرات نفت و میعانات گازی ایران به بیش از دو میلیون بشکه در روز اظهار کرد: موضوع احیای سهم ایران در بازار جهانی نفت در ابعاد مختلف با اهمیت است.

رئیس کمیسیون اقتصادی افزود: دشمن، همه تلاش خود را برای کاهش سهم ایران در سازمان کشورهای صادرکنندگان نفت (اوپک) به کار گرفت تا کشورهای دیگر موفق به اشغال سهم ایران شوند و ایران را از این روند خارج کنند اما بعد از تحریم ها با تلاش وزارت نفت که به نظر من قابل قدردانی است، ایران کوشش کرد به میزان سهم پیش از اعمال تحریم ها به بازار برگردد.

وی تاکید کرد: احیای سهم ایران که به میزان 700 هزار بشکه در روز کاهش یافته بود برای کشور با اهمیت است.

وی افزود: به نظر من میزان سهم در اوپک و بازار مهمتر از میزان فروش است که این موضوع اولویت اصلی ایران ارزیابی می شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نکته بعد عربستان است، این کشور ادعا می کرد به جنگ نفتی با ایران آمده اما به دلیل هزینه های زیاد جنگ هایش در یمن، عراق و حمایت از گروه های تکفیری و به دلیل نداشتن رویکرد مناسب اقتصادی، خودش در جنگ قیمتی به زانو درآمد.

پور ابراهیمی ادامه داد: این موضوع در اجلاس اخیر اوپک آشکار شد به طوری که آن ها در این نشست از برنامه های هیئت ایرانی تمکین کردند بنابراین این موضوع برای نظام جمهوری اسلامی موفقیت محسوب می شود.

وی افزود: به دلیل شرایط اقتصاد جهانی و شکست ائتلاف نفتی که برای جنگ قیمتی با ایران و روسیه تشکیل شده بود احتمال افزایش قیمت نفت نیز می رود.

کد خبر 271530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =