ایران در ساخت انواع مخازن خودکفا شده است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایران در صنعت ساخت انواع مخازن سنگین و صنعتی در حوزه تولید به خودکفایی رسیده است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت، امروز (یکشنبه دوم آبان ماه) در جریان سفر کاروان تدبیر و امید به استان مرکزی در حاشیه آئین بهره‌برداری از یک شرکت صنعتی در شهرک صنعتی حاجی آباد اراک در جمع خبرنگاران گفت: تمام ماشین‌آلات و تجهیزات آزمایش و ارزیابی انواع مخازن صنعتی در داخل کشور طراحی و ساخته می‌شود که این مزیتی بزرگ است.

وی افزود: مدیران و مسئولان شرکت انرژی صنعت خاورمیانه (تولیدکننده مخازن)، از برترین و شناخته شده ترین متخصصان حوزه ماشین‌آلات هستند و این مخازن نیز با بالاترین استانداردها تولید می‌شود و در اختیار کارخانه های خودرو سازی قرار می‌گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: تولیدات این واحد صنعتی در خودروهای گازسوز استفاده می شود.

نعمت زاده، به قابلیت‌ها و توانایی‌های سرشار استان مرکزی در تولیدات صنعتی و به‌ویژه ماشین‌آلات و مخازن اشاره و تصریح کرد: امید است روزی در تامین تمام تجهیزات مورد نیاز کشور و حوزه فناوری‌های پیشرفته به خودکفایی برسیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، حضور در استان مرکزی و بازدید از چند واحد نمونه صنعتی و تولیدی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: بیش از 10 طرح مهم امروز و فردا همزمان با حضور کابینه دولت در استان مرکزی به بهره برداری می‌رسند.

وی با ابراز خرسندی از افتتاح این واحد، عنوان کرد: فناوری، طراحی و روش‌های مهندسی بهینه در این واحد به خوبی مشاهده می‌شود.

نعمت زاده، درباره مصوبات اقتصاد مقاومتی در این استان نیز گفت: این مصوبات در دست انجام است و معتقدیم که همه آن‌ها انجام خواهد شد و هم اکنون نیز برخی تصمیم‌های کوتاه مدت، عملیاتی شده و پاره‌ای دیگر نیز نیازمند زمان بیشتری است.

کد خبر 271531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =