سیاست و مبنای کار دولت یازدهم، توسعه شبکه ریلی کشور است

رئیس جمهوری گفت: سیاست و مبنای کار دولت یازدهم، توسعه شبکه ریلی کشور است، همچنین 6 استان به راه آهن سراسری متصل خواهند شد و برنامه گسترده‌ای نیز برای پیوند راه‌آهن کشور به شبکه ریلی دنیا داریم.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی که امروز (یکشنبه دوم آبان ماه) به استان مرکزی سفر کرده است، در جریان بازدید از کارخانه واگن پارس در گفت‌وگو با خبرنگاران، برنامه های دولت را در مورد استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان مرکزی و رفع مشکلات واحدهای صنعتی این استان تشریح کرد.

رئیس جمهوری گفت: استان مرکزی از حدود ٥٠ سال پیش مرکز صنعتی کشور بوده و امروز هم صنایع مهمی در این منطقه فعال هستند.

وی با اشاره به این که متاسفانه در سال‌های گذشته از ظرفیت کامل صنایع و بنگاه‌های اقتصادی به خوبی استفاده نشده است، افزود: واگن سازی پارس ظرفیت بسیار خوبی برای تولید واگن‌های باری و مسافری داشته و قادر است بیش از یکهزار واگن در سال تولید کند که البته باید تقاضای داخلی و خارجی برای آن وجود داشته باشد.

رئیس جمهوری با اشاره به این که در گفت‌وگو با کارگران این مجموعه صنعتی، آن‌ها در مجموع از این که در سال‌های گذشته شاهد یک تحول مثبت بوده‌اند، راضی هستند، تصریح کرد: سیاست و مبنای کار دولت یازدهم از آغاز فعالیت خود، بر توسعه شبکه ریلی در کشور بوده و اقدام های بسیار مهمی نیز در این مورد انجام شده است.

وی عنوان کرد: تا چند سال آینده حدود ٦ استان کشور به راه آهن سراسری متصل خواهند شد و راه آهن سریع السیر تهران - مشهد و تهران - اصفهان نیز کار خود را آغاز می‌کنند، همچنین راه آهن ایران با اتصال به راه آهن منطقه قفقاز و آسیای مرکزی، چین، روسیه و اروپای شرقی به شبکه ریلی دنیا مرتبط خواهد شد.

روحانی گفت: شبکه ریلی باید بار اصلی را در حمل مسافر و بار بر عهده گیرد، از این رو واگن سازی پارس در آینده شاهد رونق و توسعه خوبی خواهد بود.

رئیس جمهوری با تاکید بر این که مبنای کار دولت این است که محصولاتی که در داخل توان ساخت آن ها وجود دارد، از خارج وارد نشوند، افزود: البته باید واحدهای تولیدی مانند واگن پارس توسعه یافته و متحول شود.

وی با تجلیل از روحیه با نشاط کارگران، تکنسین‌ها و مهندسان شرکت واگن سازی پارس، تصریح کرد: خوشبختانه همه کارکنان این مجموعه صنعتی محل کار خود را خانه دوم خود می‌دانند و همه مشتاق کار، پیشرفت و فعال شدن این کارخانه هستند.

روحانی تاکید کرد: تلاش دولت، امسال این است که از توان و ظرفیت بنگاه‌های صنعتی حداکثر استفاده را برده و بنگاه‌های راکد فعال شود و امیدواریم شاهد رونق و رشد در این زمینه طی امسال و سال آینده باشیم.

 

کد خبر 271538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =