انرژی خورشیدی موثرترین راه تامین برق پایدار کشور است

وزیر نیرو گفت: امروز در دنیا بهره‌گیری از انرژی خورشیدی افزایش یافته و توسعه آن در کشور رو به فزونی است، انرژی خورشیدی موثرترین راه تامین برق پایدار کشور است.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، حمید چیت چیان، وزیر نیرو، امروز (یکشنبه دوم آبان ماه) در آئین بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه یک مگاواتی خورشیدی کشور در اراک، گفت: امروز در دنیا بهره‌گیری از انرژی خورشیدی افزایش یافته و توسعه آن در کشور ما نیز رو به فزونی است.

وی افزود: انرژی خورشیدی موثرترین راه تامین برق پایدار کشور است، همچنین به منظور حمایت از تولید انرژی‌های پاک به ازای هر کیلو وات ساعت، سه هزار و 700 ریال به تولیدکنندگان این انرژی‌ها در کشور پرداخت می‌شود.

چیت چیان تصریح کرد: سیاست اصلی دولت تدبیر و امید توسعه بهره‌گیری از انرژی‌های پاک بوده و دولت به این منظور خرید تضمینی را در دستور کار قرار داده است.

وزیر نیرو عنوان کرد: تا پایان امسال، نیروگاه‌های برق خورشیدی کشور با توانایی تولید بیش از 10 مگاوات برق در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

وی درباره نیروگاه برق خورشیدی اراک نیز گفت: این نیروگاه نمونه‌ای از تلاش موثر در توسعه انرژی‌های پاک در کشور به شمار می رود که با بهره‌گیری از توان مهندسی ایرانی و فناوری‌های جدید خارجی، ساخته شده است.

استان مرکزی دومین قطب صنعتی کشور است که بیش از دو هزار و 900 واحد صنعتی دارد.

کد خبر 271539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =