همکاری کمیسیون انرژی مجلس و وزارت نفت با رویکرد منافع ملی

مدیرعامل شرکت ملی نفت پس از تایید الگوی جدید قراردادهای نفتی، در نخستین حضورش در کمیسیون انرژی مجلس، این موضوع را تشریح کرد و مقرر شد کمیسیون با تشکیل نشستهای مشترک برای رفع محدودیت های حوزه انرژی کمک کند.

عبدالحمید خدری، دبیر کمسیون انرژی مجلس در گفت و گو با خبرنگار شانا با بیان این مطلب، افزود: دیروز (یکشنبه، دوم آبان ماه) اولین نشست پس از تایید مصوبه دولت در زمینه شرایط عمومی الگوی جدید قراردادهای نفتی بود.

خدری گفت: یکی از محورهای عمده نشست موضوع قراردادهای نفتی بود که مباحث خوبی هم در این باره مطرح شد.

دبیر کمیسیون انرژی اظهار کرد: مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران روند اجرای الگوی جدید قراردادهای نفتی تا الان را تشریح و البته به برخی طرح‌های توسعه ای و چالش‌ها نیز اشاره کرد.

وی افزود: بومی گزینی و استفاده توان منطقه‌ای در طرح‌های توسعه ای نیز مورد بررسی قرار گرفت که مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و اعضا، پیشنهادهای خود را ارائه کردند.

به گفته خدری، موضوع در نشست‌های آتی در تعاملات آینده بیشتر بررسی می شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی گفت: اعضای کمیسیون انرژی بر افزایش اشتغال و بومی گزینی در مناطق نفتی کشور و انعکاس این موضوع در قراردادهای نفتی تاکید کردند.

بر اساس این گزارش نشست روز یکشنبه محورهای دیگری در حوزه منابع انسانی، بهداشت و درمان، فارغ تحصیلان نیز داشت که مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران توضیحات مناسبی ارائه کرد و مقرر شد در پرتو تعامل و کمک کمیسیون انرژی و وزارت نفت چالش‌های موجود به حداقل برسد.

به گفته خدری، رویکرد معاون وزیر نفت در نشست روز یکشنبه تلاش برای رفع  کاستی های صنعت نفت به کمک و یاری مجلس و کمیسیون انرژی بود.

به همین دلیل کمیسیون انرژی نیز برای رفع محدودیت های حوزه انرژی همکاری خواهد کرد، زیرا که توسعه صنعت نفت برای مردم، پیامدهای مثبت و منافع منطقه ای و ملی دربر دارد.

قرار است نشست‌های کمیسیون انرژی با مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در حوزه های مختلف ادامه یابد.

کد خبر 271543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =