مذاکره شاه عربستان و رئیس جمهوری ونزوئلا در باره بازار نفت

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (اسپا) گزارش داد که پادشاه این کشور، روز یکشنبه (دوم آبان ماه) با رئیس جمهوری ونزوئلا، در باره راه های تثبیت قیمت های جهانی نفت گفت‎وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از اسپا، ملک سلمان و نیکلاس مادورو، در ریاض، حوزه های همکاری دوجانبه و آخرین تحولات از جمله همکاری برای ایجاد ثبات در بازارهای نفت را بررسی کردند.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی، بزرگ‎ترین صادر کننده نفت جهان، روز یکشنبه (دوم آبان ماه) گفته بود که دیدگاه های این کشور و روسیه به عنوان بزرگ‎ترین تولید کننده نفت جهان در باره ضرورت ایجاد ثبات در بازار نزدیک تر می شود.

وی با اشاره به نشست 30 نوامبر (دهم آذر ماه) وین که قرار است توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در آن نهایی شود، افزود: ما و روسیه موفق شدیم روز یکشنبه در یک نشست مشترک، به نظر و ذهنیت مشترک برسیم.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، که به عربستان سعودی سفر کرده است، روز یکشنبه با وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس شامل عربستان سعودی، کویت، امارات متحده عربی و قطر دیدار کرد.

خبرگزاری دولتی جمهوری آذربایجان (آذرتاج) نیز روز شنبه (اول آذر ماه) به نقل از مادورو گزارش داد که کشورهای عضو و غیرعضو اوپک به دستیابی به توافقی در باره محدود کردن تولید نفت بسیار نزدیک هستند.

کشورهای عضو اوپک در نشست فوق‎العاده 28 سپتامبر (هفتم مهر ماه) الجزیره، در باره کاهش تولید به دامنه 32 میلیون و 500 هزار تا 33 میلیون بشکه در روز توافق کردند که نخستین کاهش تولید از سال 2008 به این سو به شمار می‎رود.

کد خبر 271560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =