رشد تولید انرژی ایران در گرو سرمایه گذاری 130 میلیاردی صنعت نفت است

سهم 130 میلیاردی سرمایه گذاری در بخش بالادستی صنعت نفت به منظور افزایش توان تولید انرژی ایران از سوی وزیر نفت در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است.

محمد خالدی با بیان این مطلب، به خبرنگار شانا گفت: یکی از اهداف برنامه ششم توسعه، رشد اقتصادی است، این موضوع در سیاست های کلی برنامه هم ابلاغ شده است؛ بنابراین باید بستر تحقق آن نیز مهیا شود.

رئیس کمیته اتمی و انرژی های نو افزود: به طور حتم، صنعت نفت در تحقق رشد اقتصادی پیش بینی شده برای برنامه ششم، نقش اساسی ایفا می کنند زیرا مزیت های ایران در حوزه انرژی فراوان است؛ از اینرو منطقی و اقتصادی است که برای ظرفیت های موجود، سرمایه گذاری کرد.

وی با اشاره به سخنان اخیر وزیر نفت گفت: مهندس زنگنه از نیاز 200 میلیارد دلاری صنعت نفت به سرمایه گذاری در برنامه ششم توسعه سخن گفت که اگر محقق شود، در واقع به رشد اقتصادی در برنامه ششم توسعه، کمک شده است.

به گفته وی هدف از این سرمایه گذاری، افزایش توان تولید ایران در حوزه انرژی است، زیرا بخش بالادستی، صنعت پایه محسوب می شود؛ بنابراین، پیش بینی سرمایه گذاری موثر برای صنعت نفت در برنامه ششم توسعه ضروری است.

عضو کمیسیون انرژی گفت: باید محل های پیش بینی شده برای سرمایه گذاری در صنعت نفت از ردیف های با ضریب تحقق بالا باشد زیرا صنعت نفت و طرح های ملی آن نباید معطل بمانند.

وی معتقد است: عواید حاصله از بخش نفت را می توان در زیرساخت های کشور هزینه کرد.

همچنین باید توجه کرد که بازگشت سرمایه در طرح های نفتی یک تا دو سال است، افزون بر این سرمایه گذاری در صنعت نفت دارایی های سرمایه ای کشور را مولد و به آن ارزش افزوده می بخشد.

کد خبر 271588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =