تلاش وزارت نفت برای گازرسانی به سیستان و بلوچستان ستودنی است

عضو کمسیون انرژی مجلس تلاش وزارت نفت برای توسعه شبکه گاز در استان سیستان و بلوچستان تا اوایل سال آینده را با وجود تنگناهای بودجه، ستودنی دانست.

قاسم ساعدی درباره برنامه وزارت نفت برای توسعه شبکه گاز در جنوب شرق کشور بویژه استان سیستان بلوچستان به خبرنگار شانا گفت: با وجود منابع فراوان نفت و گاز در ایران شایسته نیست برخی مناطقی کشور از این انرژی برخوردار نباشد؛ از این رو، تلاش هایی که برای توسعه شبکه گاز می شود با وجود محدودیت ها در تخصیص اعتبار، ستودنی است.

عضو کمیسیون انرژی گفت: استان سیستان و بلوچستان دارای اهمیت فراوان است، زیرا توسعه زیر ساخت ها در این منطقه می تواند در رشد اقتصادی منطقه و جنوب شرق کشور نقش ایفا کند و افزون بر این، این استان از موقعیت جغرافیایی مناسب برخوردار است که می تواند در زمینه صادرات نقش موثری داشته باشد.

نماینده چابهار در مجلس نیز در همین رابطه گفت: وزارت نفت برای گازرسانی به این منطقه فعالیت های خود را آغاز و بستر مورد نیاز را فراهم کرده و چند مرتبه کارشناسان شرکت ملی گاز ایران در محل حضور یافته اما مشکل فعلی، کمبود بودجه است.

عبدالغفور ایرانژاد افزود: قرار است از محل برخی ردیف ها، اعتبار مورد نیاز برای این طرح تامین شود.

به گفته وی هم اکنون گاز از عسلویه تا مرکز ایرانشهر به وسیله خط لوله ای به طول هزار کیلومتر انتقال یافته و قرار است این شبکه تا چابهار و مرکز استان یعنی زاهدان و زابل توسعه یابد.

نماینده مجلس دهم، از عزم وزیر نفت برای توسعه شبکه گاز در استان سیستان و بلوچستان و همچنین کمک به توسعه استان ابراز رضایت کرد و گفت: امیدواریم با تخصیص بودجه مناسب، این موضوع به سرانجام برسد.

کد خبر 271596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =