مذاکرات ایران و اروپا در بروکسل برگزار می‌شود

سخنگوی وزارت امورخارجه از برگزاری مذاکرات جامع ایران و اروپا در بروکسل خبر داد و گفت: این گفت‌وگوها در ماه دسامبر و درباره موضوع‌های مختلف خواهد بود.

به گزارش خبرنگار شانا، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امورخارجه، امروز (دوشنبه سوم آبان ماه) در نشست خبری خود با خبرنگاران به روابط ایران و اروپا اشاره کرد و گفت: روابط ما با اروپا اساسی و دیرینه است و اشتراک‌های زیادی با هم داریم، حتی می‌توانیم درباره مسائل ارزشی و مسائل منطقه اختلاف نظر هم داشته باشیم، اما گفت‌وگوهای ما و اروپا از گذشته وجود داشته و با توجه به ظرفیت‌های ذاتی ایران و اروپا این روابط ادامه خواهد یافت.

وی افزود: قرار است نشست جامع مذاکرات ایران و اتحادیه اروپا در ماه دسامبر در بروکسل برگزار شود و هیئت ایرانی در سطح معاون وزیر امورخارجه در این مذاکرات حضور یابد.

 قاسمی درباره حضور هیئت‌های اروپایی در ایران گفت : ما علاوه بر تماس‌هایی که با اتحادیه اروپا داریم با بیشتر کشورهای اروپایی نیز عمدتا از گذشته رابطه خوبی داشته ایم، البته طی سال‌های گذشته به دلیل تحریم، شرایط خاصی ایجاد شد.

سخنگوی وزارت امورخارجه عنوان کرد: امروز بعد از لغو تحریم‌ها، 2 طرف رایزنی‌های بسیاری را در حوزه های مختلف انجام می‌دهند.

وی از حضور چند هیئت اروپایی در ایران خبر داد و گفت: وزیر محیط زیست هلند، وزیر حمل و نقل آلمان و همچنین کمیسر پناهجویان و کمک‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا در تهران حضور دارند.

قاسمی از حضور معاون پارلمان اتریش در تهران خبر داد و افزود: با توجه به این که اتریش فعلا رئیس جمهوری ندارد، معاون پارلمان نقش بالایی در این کشور ایفا می‌کند.


کد خبر 271597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =