تلاش برای خودکفایی در تامین بنزین ستودنی است

نماینده مجلس دهم، ظرفیت سازی برای افزایش تولید نفت و گاز را برای کشور با اهمیت خواند و گفت: با افزایش ظرفیت تولید، قدرت ایران در منطقه و جهان افزایش پیدا می کند.

محمد وحدتی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا درباره ظرفیت سازی ایران در بخش صادرات نفت اظهار کرد: ایجاد ظرفیت موثر برای صادرات نفت و گاز برای کشور با اهمیت است و سبب افزایش قدرت ایران می شود.

این نماینده مجلس دهم درباره اهمیت طرح‎های در حال اقدام وزارت نفت با هدف خودکفایی در تامین بنزین با بیان این که تحقق خودکفایی در همه بخش‌ها برای کشور لازم و شایسته است، افزود: خودکفایی در تامین بنزین و فراورش آن در پالایشگاه‌های داخلی از اهمیت دو چندانی برخوردار است.

وی، افزایش فراورش نفت و میعانات گازی و  تبدیل آن به فرآورده از جمله بنزین را در گرو توسعه صنایع پالایشی دانست و گفت: در گام نخست لازم است این بخش با اولویت توان داخلی و با رویکرد درونزایی توسعه یابد زیرا تکیه بر توان داخلی دارای آثار و پیامدهای مثبت است.

این نماینده مجلس دهم گفت: در مرحله دوم و در صورت لزوم می توان از سرمایه‌گذار خارجی برای تحقق اهداف پالایشی بهره برد. 

بخشی از منابع درآمدی بودجه کل کشور از محل فروش نفت تامین می شود که این رقم هم اکنون از 30 درصد کمتر شده است. دولت و مجلس می‌کوشند میزان وابستگی بودجه به نفت کاهش یابد.

کد خبر 271598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =