کشفیات سوخت در زاهدان به بیش از 2.5 میلیون لیتر رسید

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان اعلام کرد: بیش از 2 میلیون و 500 هزار لیتر سوخت قاچاق در نیمه نخست امسال در زاهدان کشف و تحویل انبارهای نفت منطقه شد.

به گزارش شانا، دادخدا اعتصامی با بیان این مطلب گفت: فرآورده های مکشوفه «بنزین ،نفت‌گاز و نفت سفید» از سوی نیروهای نظامی و انتظامی کشف، ضبط و تحویل انبارهای نفت منطقه شده است.

وی، با اعلام این که بخش عمده سوخت کشف شده را نفت‌گاز تشکیل می دهد، مقدار نفت‌گاز کشف شده در شش ماهه نخست امسال را 2 میلیون و 166 هزار و 681 لیتر اعلام کرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان، مقدار نفت سفید را 350 هزار و 242 لیتر و بنزین را 61 هزار و 165 لیتر برشمرد که در این مدت از قاچاقچیان کشف شده است.

وی با اشاره به این که قاچاق سوخت در سیستان و بلوچستان منشاء غیر استانی دارد و بخش عمده آن به شکل سازمان یافته از سایر استان های کشور وارد این منطقه می شود، گفت: عواملی چون بیکاری، فقر، گستردگی مرزهای مشترک و بی ثباتی در کشورهای همسایه این استان را به عنوان یکی از پایانه های اصلی قاچاق سوخت کشور تبدیل کرده است.

اعتصامی ادامه داد: پدیده قاچاق سوخت علاوه بر این که می تواند به عنوان یکی از موانع اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی حرکت رو به جلوی چرخ‌های اقتصادی کشور را آرام  کند، به عنوان یک اشتغال کاذب نیز قادر خواهد بود خسارت‌های جبران ناپذیر اجتماعی و فرهنگی به جامعه وارد کند.

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان تا سال ۱۳۶۸ یکی از نواحی منطقه کرمان بود و در این سال بر اساس مصوبه هیئت مدیره مستقل شد.

این منطقه تا سال ۱۳۷۷ نواحی مرکزی (زاهدان)، زابل، خاش، سراوان، ایرانشهر و چابهار را تحت پوشش داشت که 2 ناحیه ایرانشهر و چابهار به دلیل دور بودن از زاهدان، از این منطقه جدا و در سال ۷۷ منطقه مستقل چابهار را تشکیل دادند.

زاهدان هم اکنون دارای ۴ ناحیه مرکزی (زاهدان)، زابل، خاش و سراوان، ۳ انبار ذخیره سازی (انبار شماره ۲ زاهدان، انبار زابل و انبار خاش) و ۲ واحد سوخت گیری هواپیمایی در فرودگاه زاهدان و زابل، روزانه بیش از پنج میلیون و 200 هزار لیتر انواع فرآورده های نفتی مورد نیاز مردم را توزیع می کند.

فرآورده مورد نیاز منطقه از طریق نفتکش‌های جاده پیما به تعداد بیش از ۶۵۰ دستگاه از مبادی کرمان، رفسنجان،  بندرعباس و اسکله چابهار تامین می شود.

کد خبر 271603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =