روحانی: از خام فروشی با بکارگیری فناوری‌های روز فاصله بگیریم

رئیس جمهوری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری برای جلوگیری از خام فروشی گفت: باید با تلاش و بکارگیری همه امکانات و ورود فناوری‌های جدید از خام فروشی فاصله بگیریم.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (دوشنبه، سوم آبان ماه) در جلسه شورای اداری استان مرکزی که در خمین برگزار شد، با بیان این که برای اشتغال، راهی جز رونق اقتصادی وجود ندارد، گفت: تعامل با جهان در حوزه فناوری ما را سریع‌تر به اهداف توسعه‌ای می‌رساند.

رئیس جمهوری با بیان این که در دنیای پیچیده امروز نمی‌توان به سادگی حرف زد و یا قضاوت کرد، افزود: تعامل سازنده، تبدیل شدن به قدرت اقتصادی منطقه و رشد 8 درصدی از اهداف سند چشم‌انداز و فرمان رهبر معظم انقلاب است.

وی با طرح این پرسش که از زمان اجرایی شدن چشم‌انداز 20 ساله تاکنون، چگونه عمل کرده‌ایم، تصریح کرد: آنهایی که دم از ولایت فقیه می‌زنند چرا تاکیدات رهبر انقلاب درباره چشم‌انداز را مطرح نمی‌کنند که باید در اقتصاد، علم و فناوری‌ها و همچنین مهار تورم و بیکاری در منطقه اول شویم.

روحانی، سپس به تعیین رشد حداقل 8 درصدی سالیانه در چشم‌انداز بیست ساله اشاره و عنوان کرد: اکنون 10 سال پس از اجرایی شدن این سند چشم‌انداز، رشد اقتصادی به جای 8 درصد به زیر 3 درصد رسیده است.

رئیس جمهوری با تاکید بر این که اگر به دنبال اجرای فرمان ولی فقیه هستیم باید چشم‌انداز را اجرا کنیم، گفت: ادامه این حرکت بزرگ در 10 سال دوم با افراط و تفریط امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به این که برجام برای تبدیل تهدید به فرصت بود، افزود: در گذشته هر روز تهدید و فشار بود و دشمنان در صدد بودند صادرات نفت ما را تنها به یک میلیون بشکه برسانند، عده‌ای نیز در داخل به بهانه دور زدن تحریم‌ها نفت را بردند تا بفروشند، اما اکنون در دستان ما چیزی وجود ندارد، پول و دلار رفت و مشخص نیست در کجا هزینه شد.

روحانی با اشاره به ظلم دشمنان که اجازه ندادند حتی یک بشکه نفت بیش از یک میلیون فروخته شود، تاکید کرد: باید راه درست را پیش بگیریم و همیشه  تسلیم نشویم، با وجود سر دادن شعارها، حتی قادر نبودیم، محصولات پتروشیمی خود را صادر کنیم، به گونه‌ای که این محصولات دیگر نه در انبارها بلکه در فضای باز نگهداری می‌شدند.

رئیس جمهوری تصریح کرد: در اوایل دولت تدبیر و امید و مذاکرات هسته‌ای برخی می‌گفتند مگر امکان‌پذیر است با مذاکره به جایی رسید و یا حتی در داخل مسأله PMD را حل‌نشدنی می‌دانستند، PMD حل شد، حال پاسخ آن‌ها که در روزنامه‌ها می‌نوشتند و فحاشی می‌کردند، چیست؟

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری برای جلوگیری از خام‌ فروشی، عنوان کرد: باید با تلاش و بکارگیری همه امکانات و ورود فناوری‌های جدید و شریک داخلی یا خارجی، خود از ارزش افزوده این مواد استفاده کنیم.

روحانی ادامه داد: امکانات دولت محدود است، اما امکانات ملت، توانمندی کشور و منابع زیرزمینی بسیار فراوان است و تنها باید درست استفاده کنیم.

کد خبر 271607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =