رشد اقتصاد کشور به بیش از 5 درصد می رسد

رئیس جمهوری با اشاره به این که امسال سال رونق اقتصادی در کشور خواهد بود، گفت: رشد اقتصادی تا پایان امسال به بیش از پنج درصد می رسد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (دوشنبه، سوم آبان ماه) در پایان سفر به استان مرکزی در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه این استان، رونق اقتصادی و خروج اقتصاد از رکود را به عنوان برنامه اصلی دولت، در سال‌های اخیر عنوان کرد و افزود: ما به مردم قول دادیم که به هدف رشد اقتصادی 5 درصدی برسیم که با تلاش دولت تا پایان سال، شاید بیش از این رقم حاصل شود.

رئیس جمهوری با اشاره به این که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده قرار بود به 7 هزار و 500 بنگاه اقتصادی و صنعتی تسهیلات ارائه شود، گفت: امروز رقمی بیش از برنامه‌ریزی تحقق یافته و 12 هزار و 500 بنگاه تسهیلات دریافت کرده‌اند که دولت به این مسیر ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به این که امسال سال رونق اقتصادی در کشور خواهد بود، تصریح کرد: دولت به بنگاه‌های کوچک و متوسط به هر مقدار که نیاز باشد، تسهیلات ارائه می‌دهد تا از ظرفیت آن‌ها به خوبی استفاده شود.

روحانی با بیان این که باید به برخی بنگاه‌ها که از فناوری روز عقب مانده‌اند، کمک کنیم، افزود: تولید باید رقابتی باشد تا قدرت صادرات را داشته باشد، زیرا پیشرفت در گرو ایجاد یک بازار رقابتی است که باید با تلاش به آن برسیم.

رئیس‌ جمهوری ادامه داد: امروز بسیاری از کشورهای خارجی و سرمایه‌ گذاران آن‌ها علاقه‌مند به مشارکت با بنگاه‌های صنعتی و اقتصادی ما هستند و در این مورد تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای بسیاری به امضا رسیده است.

وی با اشاره به تصمیم دولت برای اجرای 2 طرح مهم خودروسازی و پتروشیمی در استان مرکزی و تاکید بر ضرورت تلاش همه وزارتخانه‌ها و مسئولان ذیربط برای انجام این پروژه‌ها گفت: در این سفر 54 طرح و پروژه به تصویب رسید که ظرف امسال و سال آینده اجرایی و عملیاتی می‌شود.

روحانی در پاسخ به سوالی در مورد تصمیم دولت برای هزینه‌های درآمد استان مرکزی برای مردم خود آن منطقه، عنوان کرد: درآمدهای کشور به طور کلی به خزانه واریز می‌شود و بر مبنای برنامه‌ریزی‌هایی که در خصوص هر استان وجود دارد از طریق بودجه تصویب و ابلاغ می‌شود، اما همه استان‌ها باید تلاش کنند تا بتوانند در مواقع نیاز اعتبارات بیشتری را برای رونق اقتصادی جذب کنند.

رئیس‌ جمهوری در پاسخ به سوال دیگری در خصوص برنامه‌ریزی دولت برای ارائه تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و صنایع بزرگ، تصریح کرد: بنگاه‌های کوچک و متوسط، امسال در اولویت کار دولت قرار دارند، زیرا اشتغال آن‌ها بیشتر و زودبازده است.

وی در زمینه اقدامها و برنامه‌های دولت در مورد حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی شهرهای بزرگ، از جمله اراک گفت: بسیاری از اقدامهایی که در زمینه عمران شهری، حمل و نقل و احداث تقاطع‌های غیر همسطح در این استان به انجام رسیده، همسو با کاهش آلودگی‌هاست و این در حالی است که اصولا در کشور باید ناوگان حمل و نقل نوسازی شود.

روحانی با تاکید بر ضرورت گازسوز شدن بسیاری از صنایع، افزود: در زمینه کاهش آلودگی نیروگاه شازند دستور داده شد که سوخت مایع این نیروگاه قطع و از گاز استفاده شود.

کد خبر 271613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =