رقابت خریداران نفت گاز به مقصد افغانستان در بورس انرژی

خریداران نفت‌گاز شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به مقصد افغانستان از مبادی انبار نفت اصفهان و مشهد در رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران امروز با هم رقابت کردند.

به گزارش شانا،بازار فیزیکی بورس انرژی ایران امروز (دوشنبه، سوم آبان ماه) میزبان عرضه کالاهای برش سنگین و سوخت کوره سبک پتروشیمی تبریز و برش سنگین پتروشیمی جم در رینگ داخلی و نفت گاز (گازوئیل) شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از مبادی چابهار، اصفهان، مشهد و تبریز به مقاصد پاکستان، افغانستان، عراق و ترکیه در رینگ بین الملل بود.

کل معاملات صورت گرفته در این عرضه‌‌‌ها و عرضه‌های مازاد معادل 20 هزار و 590 تن به ارزشی بیش از 315 میلیارد و 330 میلیون ریال بود.

در عرضه‌ نفت‌گاز به مقصد افغانستان از انبار نفت مشهد، تقاضایی 5 برابری (50 هزار  تن) به ثبت رسید و میانگین قیمت معامله در حدود 24.4 پریمیوم دلاری رقم خورد.

در عرضه افغانستان از انبار نفت اصفهان نیز، 50 هزار تن تقاضا به ثبت رسید و سرانجام با بهترین قیمت سفارش خرید، 2 هزار و 299 پریمیوم دلاری معامله انجام شد.

در عرضه‌های به مقصد عراق از هر دو انبار نفت اصفهان و تبریز، 10 هزار تن تقاضا وجود داشت که به دلیل تطابق نداشتن قیمت سفارش‌های خرید و فروش معامله نشد.




کد خبر 271619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =