میزگرد «آثار برجام بر احیای سهم ایران در بازار نفت» در شانا برگزار شد

شبکه اطلاع‌رسانی نفت و انرژی (شانا) با توجه به اهمیت بازگشت دوباره ایران به بازار نفت و افزایش صادرات نفت خام این کشور که یکی از آثار عملی و واقعی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به شمار می آید، تصمیم گرفت با دعوت از مدیران و کارشناسان صاحب دیدگاه در این باره میزگردی با عنوان «آثار برجام بر احیای سهم ایران در بازار نفت» برگزار کند.

به گزارش شانا، حاضران در این میزگرد آثار پسابرجام بر احیای سهم از دست رفته ایران در بازارهای جهانی نفت خام، شرایط صادرات و بازاریابی نفت خام ایران را بررسی کردند، صفرعلی کرامتی، معاون مدیر امور بین‌الملل در بازاریابی و عملیات نفت خام شرکت ملی نفت ایران، مهران امیر معینی رئیس پژوهشکده اقتصاد انرژی موسسه مطالعات بین‎المللی انرژی و فرهاد فزونی، عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران از میهمانان حاضر در این میزگرد بودند.

میزان موفقیت ایران در احیای سهم خود در بازارهای جهانی نفت خام، چگونگی بازگشت به بازارهای جهانی نفت خام، رویکرد ایران در مذاکرات با مشتریان در پسابرجام، برنامه‎های آینده برای حفظ سهم و به دست آوردن بازارهای جدید، راهکارها به منظور ظرفیت سازی برای تضمین فروش نفت خام ایران در بازارهای جهانی، موانع پیش روی بازگشت به بازار نفت در پسابرجام از محورهای این میزگرد به شمار می آیند.

شرکت کنندگان در ابتدا هر یک با مقدمه ای درباره عنوان میزگرد سخنان خود را آغاز کردند و در ادامه دیدگاه‎های دعوت شدگان به میزگرد درباره محورهای تعیین شده مطرح شد؛ در خلال برگزاری میزگرد شرکت کنندگان با تشریح دو بخش فیزیکی و مالی بازار نفت، دیدگاه‎های کارشناسی خود را ارائه دادند.

کرامتی در بخشی از سخنان خود عنوان کرد: این باور وجود نداشت که ایران چنین کار بزرگی یعنی بازگشت به بازارهای جهانی نفت خام را به خوبی انجام دهد و حجم صادرات نفت خام را ظرف مدت کوتاهی به سطوح پیش از تحریم‎ها برساند، این مسئله با رویکردها و نگاه‌های نو در کنار همت همه کارکنان مدیریت امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران میسر نمی‌شد.

امیر معینی همچنین گفت: دنیا با راهبردهایی خاص کار خود را در حوزه انرژی پیش می‌برد. نباید بگذاریم، تصمیم‌ها تنها در وقت بحران گرفته شود، این راهبرد خطاست که در برابر تغییرات و فعالیت‌های دیگران دست روی دست بگذاریم و هنگام بحران به اتهام زنی به یکدیگر روی آوریم.

فزونی در این میزگرد به عنوان نماینده بخش خصوصی ضمن ارائه دیدگاه‎های خود و تاکید بر توانمندی سازی بخش خصوصی واقعی گفت: باید در کنار شرایط نظارت‌های دقیق بر کار مدیران سازمان‎های دولتی، فرصت‌ها و ریسک‌ها در نظر گرفته شود زیرا نمی‌توان نتایج را بدون در نظر گرفتن شرایط، سنجید.

 

کد خبر 271623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =