حفاری 8 حلقه چاه‎های سکوی 24B کمتر از 20 ماه پایان یافت

مدیرعامل شرکت پتروگوهر فراساحل کیش با اشاره به پایان حفاری هشت حلقه چاه سکوی 24B در کمتر ار 20 ماه، گفت: میانگین حفاری این چاه‎ها رکورد 71.8 روز را ثبت کرده است.

مسعود زیاری، در گفت‎وگو با خبرنگار شانا به بیان این‌که حفاری فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی به شرکت پتروگوهرفراساحل کیش واگذار شده است، درباره حفاری چاه‌های سکوهای فازهای 22، 23 و 24 پارس جنوبی اظهار کرد: حفاری سکوی 24A بهمن ماه پارسال پایان یافته بود و اینک حفاری هشت حلقه چاه سکوی 24B نیز پایان یافت که میانگین حفاری چاه‌های این سکو رکورد 71.8 روز را ثبت کرد. 

وی با بیان این‌که حفاری سکوی 24B در کمتر از 20 ماه به پایان رسید، افزود: کسب این موفقیت حاکی از توانمندی متخصصان ایرانی در بخش دریایی پارس جنوبی است. 

مدیرعامل شرکت پتروگوهرفراساحل کیش درباره رکوردهای به دست آمده گفت: حفاری حفره 32 اینچ در 9 ساعت، حفره 16 اینچ در 98 ساعت، پایان کل عملیات حفاری هشت حلقه چاه شامل تست چاه‌های توصیفی و حفاری چاه‌ها با حداکثر زاویه 60 درجه در کمتر از 20 ماه و تطبیق حداکثری و کمیتی با برنامه تعیین شده از سوی کارفرما از جمله موفقیت‌های کسب شده در حفاری سکوی 24B است.

زیاری افزود: کل عملیات حفاری هشت حلقه چاه این سکو در 40 حفره انجام شد. 

سکوهای فازهای ٢٢، ٢٣ و ٢٤ پارس جنوبی دارای ٢ سکوی اصلی و ٢ سکوی اقماری است. سکوهای ٢٢ و ٢٣ سکوهای اصلی این فازها و سکوهای 24A و 24B سکوهای اقماری آن را تشکیل می‎دهند که با راه‌اندازی آن‌ها در مجموع ٢ میلیارد فوت مکعب (٥٦ میلیون مترمکعب) به ظرفیت برداشت از میدان گازی پارس جنوبی اضافه می شود.

2 سکوی اصلی و اقماری 22 و  24A در مجموع با ظرفیت برداشت یک میلیارد فوت مکعب گاز تا مهرماه سال آینده (1396) به بهره برداری می رسند. 

طرح توسعه فازهای ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی با هدف تولید روزانه ٥٦,٦ میلیون مترمکعب گاز ترش، ٧٥ هزار بشکه میعانات گازی، ٤٠٠ تن گوگرد، دو هزار و ٨٧٠ تن ال پی جی و دو هزار و ٧٤٠ تن اتان در حال انجام است. شرکتهای صدرا و پتروسینا آریا پیمانکاران توسعه این فازها هستند.

شرکت پتروگوهرفراساحل کیش عملیات حفاری 38 حلقه چاه‌های فازهای 22، 23 و 24 پارس جنوبی را بر عهده دارد. 

کد خبر 271632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =