۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
  • کد خبر: 271652
شعله هایی که برای رفاه روشن می شوند

گازرسانی به شهرهای جدید و روستاهای کشور طی سال های گذشته با اولویت در دستور کار قرار گرفت و در این حوزه شاهد ثبت رکوردهای جدیدی بودیم.

گازرسانی به بیش از پنج هزار روستا طی یک سال کلید خورد و در سال گذشته شاهد بهره برداری از طرح های گازرسانی به دو هزار و 800 روستا بودیم که مجموعه این برنامه ها در طول ٥٠ سال فعالیت شرکت ملی گاز ایران بی سابقه بوده است.
 
طرح های گازرسانی در سطح کشور همسو با سیاست های اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی و گسترش عدالت اجتماعی اجرا شده که تحقق این برنامه ها زمینه توسعه زیرساخت های گازرسانی در داخل کشور به ویژه در بخش روستایی را فراهم کرده است.
 
این برنامه ها افزون بر افزایش رفاه در مناطق روستایی سبب افزایش امید به زندگی، اشتغالزایی و نشاط در نقاط مختلف کشور شده است.
 
در این مسیر، بهره گیری از منابع قانون بودجه از جمله بند «ق» تبصره 2 قانون بودجه سال 93 و قانون رفع موانع تولید، زمینه ای فراهم کرد تا منابع مالی طرح های گازرسانی از محل جایگزینی گاز با سوخت های مایع تامین شود. جایگزینی گاز با سوخت های مایع شرایطی فراهم کرد تا زمینه صادرات این سوخت ها ایجاد شود که این برنامه افزون بر ارزآوری برای کشور سبب کاهش آلودگی هوا نیز شد.
 
درسال های گذشته، توسعه گازرسانی در کشور به روش خط لوله محدود نشد و برای انتقال سوخت پاک به نقاط دوردست و سخت گذر از روش های دیگری از جمله سی ان جی و ال پی جی نیز بهره گرفته شد تا به معنای واقعی شاهد تحقق محرومیت زدایی و توسعه عدالت محوری در این مناطق باشیم. 
 
از سوی دیگر، گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان که یکی از مهمترین سازوکارهای تحقق عدالت اجتماعی به شمار می رود به عنوان یکی دیگر از طرح های اولویت‌دار شرکت ملی گاز ایران در دست اجراست و به زودی و تا قبل از پایان فعالیت های دولت یازدهم، پروژه گازرسانی به شهر زاهدان به بهره برداری می رسد.
 
هم اینک یکهزار و ٦٦ شهر و ٢٠ هزار و ٥٤٩ روستا از مزایای گاز برخوردارند و براساس برنامه های تعریف شده، تا پایان سال آینده تمام روستاهای بالای 20 خانوار کشور به شبکه سراسری گاز متصل می شوند.
 
توسعه گازرسانی در مناطق مختلف کشور سبب تحقق امنیت انرژی برای مشترکان گاز شده و ادامه برنامه های تعریف شده زمینه ساز افزایش رفاه اجتماعی بخش روستایی کشور می شود.
 
مهدی مهرابی
کد خبر 271652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =