دانش آموخته دریایی بیکار نداریم

مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی نفتکش ایران از آمادگی این شرکت برای همکاری با هنرستان‎های علوم و فنون دریایی کشور خبر داد و گفت: دانش‎آموخته‎های رشته‎های دریایی هیچ کدام بیکار نیستند.

به گزارش شانا، کاپیتان بهزاد انوری توتونچی امروز(سه‎شنبه، چهارم آبان 95) در نخستین گردهمایی مدیران هنرستان‎های علوم و فنون دریایی؛ سیاست این شرکت را حضور فعال در عرصه‎های بین‎اللملی و بهره‎گیری از نیروی دریانورد متخصص ایرانی اعلام کرد و گفت: در سال‎های گذشته همگام با سیاست و اهداف استراتژیک کشور و اجرای سیاست‎های اقتصاد مقاومتی موفق شدیم در زمینه اشتغالزایی، ایرانیزه کردن پرسنل دریایی و همچنین تامین نیازهای متعدد ناوگان شرکت ملی نفتکش از توانمندی‎های داخلی بهره‎مند شویم.

مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی نفتکش ایران به اقدامات این شرکت در  آموزش و جذب نیروهای ایرانی اشاره و اضافه کرد: این شرکت همواره به منظور اشاعه فرهنگ دریایی و ترغیب جوانان برای حضور در عرصه دریا، همکاری‎های مشترکی را با وزارت علوم ، دانشگاه‎ها، آموزش و پرورش و سایر مراکز مرتبط با آموزش‎های فنی و حرفه‎ای انجام داده که این  حمایت و همکاری‎ها همچنان ادامه دارد.

توتونچی با اشاره به سال‎های تحریم و نقش شرکت ملی نفتکش ایران در رشد اقتصادی کشور گفت: در تمام این سالها سرمایه اصلی و ارزشمند شرکت ملی نفتکش ایران نیروی انسانی این شرکت بوده است و اگر این تبحر و تخصص وجود نداشت ما نمی‎توانستیم از دوران تحریم با موفقیت عبور کنیم.

آمادگی NITC برای همکاری با هنرستان‎های دریایی کشور
وی با تاکید بر اهتمام و نگاه ویژه شرکت ملی نفتکش ایران به تربیت نیروی انسانی و تلاش برای ارتقاء سطح آموزش و تخصص‎های آنها گفت: در همین راستا تمام سعی و هدف ما بر این بوده است که نیروی انسانی شاغل در ناوگان را ایرانی کنیم و با تعامل با وزارتخانه‎های علوم و آموزش پرورش و مراکز آموزشی، نیروهای مستعد و جوان کشور را برای فعالیت در ناوگان شرکت جذب کنیم.

مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی نفتکش ایران با بیان این که اشتغال در دریا به دلیل تبلیغات کم، عدم فرهنگ‎سازی و نا آشنای مردم با حرفه دریانوردی بسیار کم است،گفت: دانش‎آموخته‎های رشته‎های دریایی هیچ کدام بیکار نیستند و شاید بتوان گفت دریانوردان از جمله اقشاری هستند که بصورت صددرصد در ارگان‎های دریایی اشتغال دارند که البته این  نیز بیانگر بالا بودن میزان اشتغال در بخش دریایی کشور است.

توتونچی ادامه داد: در این راستا باید این شرایط و بستر را با مشارکت و همدلی ارگان‎های دریایی و مراکز آموزشی افزایش و توسعه دهیم تا بتوانیم از توانمندی این افراد در صنایع و ارگان‎های دریایی استفاده کنیم.

به گزارش شرکت ملی نفتکش ایران، وی افزود: در این مسیر شرکت ملی نفتکش ایران نیز آمادگی کامل دارد در راستای سیاست ایرانیزه کردن کادر دریایی خود و اجرای سیاست‎های اقتصاد مقاومتی؛ با تعامل و همکاری ارگان‎های دریایی، دانشگاه‎ها و هنرستان‎های علوم و فنون دریایی به جذب دانش‎آموختگان این مراکز در ناوگان خود اقدام کند چراکه به تجربه به ما ثابت شده است که تخصص، دانش و غیرت دریانوردان ایرانی به مراتب بیشتر از نیروی انسانی خارجی است.
توتونچی همچنین از آمادگی شرکت ملی نفتکش برای انتقال تجارب آموزشی خود به دانشگاه‎ها و هنرستان‎های علوم و فنون دریایی و  دیگر مراکز آموزشی دریایی خبر داد.

کد خبر 271684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =