صنعت نفت ایران باید از فناوری‎‎های نو و سرمایه‎های خارجی بهره گیرد

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بهره مندی از توان شرکت‎های بزرگ بین‎المللی در طرح‎های صنعت نفت، باهدف انتقال فناوری و سرمایه گذاری به نفع کشور خواهد بود.

جلال میرزایی در گفت‎و‎گو با خبرنگار شانا درباره اهمیت جذب سرمایه‎های خارجی در صنعت نفت اظهار کرد: با توجه به نیاز صنایع نفت و گاز به سرمایه گذاری‎های کلان و محدودیت در منایع داخلی، جذب سرمایه‎های خارجی از لازمه‎های توسعه این صنایع به شمار می آید.

عضو کمیسیون انرژی گفت: برای تامین منافع ملی باید از همه ظرفیت‎های داخلی و خارجی بهره گرفت. از این رو استفاده از شرکت‎های صاحب فناوری‎های روزآمد در صنعت نفت یکی از موارد به شمار می آید.

این نماینده مجلس دهم گفت: ورود فناوری روزآمد، هزینه های توسعه و بهره برداری را کاهش می دهد، همچنین بهره‎وری را بهبود می دهد. برای نمونه به منظور تحقق اهداف افزایش ضریب بازیافت مخازن نفتی باید از فناوری‎های نو بهره مند شد.

عضو کمیسیون انرژی افزود: حضور شرکت‎های بزرگ در طرح‎های نفتی کشور در چارچوب های مشخص و رویه های قانونی آثار و پیامدهای مثبت خواهد داشت، زیرا یکی از آثار این حضور، انتقال فناوری است که می تواند توان شرکت‎های داخلی را نیز بهبود دهد.

این نماینده مجلس دهم گفت: آنچه در میدان های مشترک شاهد آن هستیم تاخیر در برداشت است که تعلل در این بخش به سود کشورهای دیگر و زیان ایران است بنابراین، استفاده از شرکت های بزرگ خارجی در کنار توان داخلی راهگشاست و به نفع کشور ارزیابی می شود.

وی گفت: پیش بینی می شود صنعت نفت در طول برنامه ششم توسعه کشور به 200 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز داشته باشد. بنابراین، باید کوشش کرد بخشی از این منابع را از منابع خارجی تامین کرد. 

کد خبر 271686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =